Iranian Agriculture News Agency

سالم پور پیش‌بینی کرد:

توسعه گلخانه‌ها و سایبان‌ها در طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی دشت سیستان

سرپرست مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت: برای توسعه محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و سایبان در دشت سیستان با هدف استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده است.

 توسعه گلخانه‌ها و سایبان‌ها در طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی دشت سیستان

داریوش سالم پور سرپرست مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و سایه‌بان‌ها در دشت سیستان، گفت: برای توسعه محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و سایبان در دشت  سیستان در راستای استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده است.

 وی افزود: با توجه به برنامه کلان آبرسانی و توسعه کشاورزی در ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، برنامه ریزی شده که در مرحله اول ۱۵ هکتار گلخانه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی در شهرستان های این منطقه از جمله زابل، زهک، هامون و هیرمند توسعه یابد.

سالم‌پور تصریح کرد: دو گلخانه سازگار با وضعیت اقلیمی منطقه و مقاوم به وزش باد هر کدام به مساحت یک هزار متر مربع در حال اجرا است.

سرپرست مجری طرح توسعه گلخانه های کشور یادآور شد: ۲ واحد گلخانه خورشیدی هر کدام به مساحت ۲۰۰ متر مربع و سایبان باغی به مساحت 3هزار متر مربع و ۷ هزار مترمربع در شهرستان نیمروز در حال ساخت و اجرا است.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های الگویی مذکور، طرح گلخانه ها به نحو مطلوبی در منطقه ترویج و باعث شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید