Iranian Agriculture News Agency

وفابخش خبر داد:

کشت قراردادی ۲۵۰ هزار هکتاری دانه های روغنی در سال زراعی جاری

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از کشت قراردادی حدود ۲۵۰ هزار هکتار دانه های روغنی خبر داد.

کشت قراردادی ۲۵۰ هزار هکتاری دانه های روغنی در سال زراعی جاری

به گزارش خبرنگار ایانا، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در وبینار رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارت موفق کشاورزی با اشاره به اینکه کشت الگویی در سال جاری با تاکید وزیر جهاد کشاورزی اجرا می‌شود، گفت: درباره‌ی این موضوع با وزارت نیرو جلساتی برگزار کردیم و مصوبات خوبی تهیه‌شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 وی افزود: این مصوبات کمک می‌کند تا کشت هر محصول در منطقه خاص خود انجام شود و دولت از  اقدامات انجام شده حمایت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به یکی از سیاست های اجرایی در این خصوص، افزود: بذری که زیرخاک می‌رود و کشت‌ ای که آغاز می‌شود باید در ابتدا مشتریان آن لحاظ شود بدین گونه کشاورزی قراردادی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در چغندرقند در سال‌های دور و سایر گیاهان مانند پنبه کشت قراردادی اجرایی شده است، تصریح کرد: امسال نیز برای گیاهان روغنی کشت قراردادی را آغاز کرده‌ایم و تا این لحظه حدود ۲۵۰ هزار هکتار در قالب کشت قراردادی ساماندهی شده است.

وفابخش با اشاره به اینکه امیدواریم با کشت قراردادی نتایج خوبی را به دست بیاوریم، گفت: کشاورزان با خیال آسوده‌تر با کشت قراردادی می‌توانند به تولید بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه در فضای  بحث و تبادل‌نظ در کارگاه‌های آموزشی  سراسر کشور پشتوانه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی ایجاد می‌شود، یادآور شد: ارتباط حوزه زراعت با تحقیقات و ترویج منسجم شده است و به دنبال ایجاد پروژه‌هایی هستیم که موتور پیشتاز بخش زراعت باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید