Iranian Agriculture News Agency

روز گذشته واریز شد؛

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران

رئیس سازمان چای کشور از واریز بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران در روز گذشته خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران

 حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از واریز بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران در روز گذشته (9 مهرماه) خبر داد و گفت: تاکنون 405 میلیارد تومان به حساب چایکاران کشور واریز شده است.

وی ادامه داد: در مجموع 119هزار و 668 تن برگ سبز چای تولید شده که 59 هزار و 786 تن درجه یک و 59هزار و 883 تن از آن درجه دوم بوده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان تولید برگ سبز چای ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش به دلیل اجرای عملیات به زراعی باغات و حمایت های دولت از صنعت چای طی چند سال اخیر بوده که منجر به حضور موثر باغداران در باغات چای شده است.

جهانساز درباره پرداخت تسهیلات به کارخانجات چای و چایکاران، گفت: در مجموع 55 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 32 میلیارد تومان آن برای سرمایه در گردش و 23میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات بوده است.

 رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: این تسهیلات از محل سرمایه گذاری صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت چای در دو بانک توسعه تعاون و بانک مهر اقتصاد پرداخت شده است؛ کارخانجات این تسهیلات را برای سرمایه در گردش با کارمزد 7 درصد و  چایکاران با کارمزد 4 درصد دریافت کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید