Iranian Agriculture News Agency

منصوری اعلام کرد:

ساخت سازه و بهره برداری از 5500 هکتار شهرک‌های کشاورزی در شش سال اخیر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: از سال 92 تاکنون واحدهای تولیدی شهرک های کشاورزی در مساحت 5 هزار و 539 هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری هستند.

ساخت سازه و بهره برداری از 5500 هکتار شهرک‌های کشاورزی در شش سال اخیر

علی‌اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون واحدهای تولیدی شهرک های کشاورزی در مساحت 5 هزار و 539 هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری  هستند، گفت: از این مساحت، یک هزار و 260 هکتار برای فعالیت گلخانه‌ای، 3 هزار و 768 هکتار برای مجتمع‌های شیلاتی و 511 هکتار برای شهرک‌های دامپروری اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در کشور، گفت: کمک به تأمین امنیت غذایی و تحقق جهش تولید، افزایش بهره‌وری از منابع و استفاده بهینه و مطلوب از منابع آب‌وخاک از ضرورت‌های ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری با اشاره به اینکه شهرک‌های کشاورزی سبب کاهش هزینه‌های تولید به دلیل تأمین خدمات مشترک شامل آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها می‌شوند، یادآور شد: حفاظت از اراضی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری به دلیل نظارت مستمر و مؤثر بر واگذاری‌ها و همچنین امکان اجرای الگوی کشت با توجه به نیاز بازار نیز از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، فراهم بودن مدیریت بازاریابی و بازاررسانی تولیدات در داخل و خارج کشور با توجه به قابلیت برنامه‌ریزی تولید و حجم بالای محصولات در شهرک‌های کشاورزی نیز امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: احیا و راه‌اندازی مجتمع‌های راکد موجود در استان‌ها، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و حرکت به‌سوی کشاورزی مدرن و صنعتی از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری درباره پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی هم گفت: به منظور ایجاد شهرک‌های کشاورزی تاکنون ۱۰ هزار و 572 میلیارد ریال برای ۲۳۴ پرونده احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری منجر به عقد قرارداد شده که 95 درصد پرداخت این تسهیلات برای 2 سال اخیر بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید