Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه باغبانی اعلام کرد:

کاهش 40 درصدی صادرات محصولات باغی ایران به دلیل شیوع کرونا/ پیشنهاد تبدیل ریال به دلار در تجارت محصولات باغی

محصولات توسط تعاونی ها و تشکل ها از تولید به مصرف عرضه خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی کشور گفت: تبدیل ریال به دلار و توسعه صادرات در محصولات باغی الزامی است.

کاهش 40 درصدی صادرات محصولات باغی ایران به دلیل شیوع کرونا/ پیشنهاد تبدیل ریال به دلار در تجارت محصولات باغی

 

محمدعلی مصطفی‌لو مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی کشور در نشستی خبری با اشاره به اهمیت صادرات در بخش باغبانی گفت: تبدیل ریال به دلار و توسعه صادرات در محصولات باغی الزامی است و  به تازگی این شرایط برای صادرات محصولات به کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ایجاد بارانداز را مدنظر داریم تا محصولات توسط تعاونی‌ها و تشکل‌ها از تولید به مصرف عرضه شود و حضور دلالان کاهش پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی کشور با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات این بخش نحوه برداشت و نگهداری محصول است، تصریح کرد: سالانه 30 تا 40 درصد محصولات باغی به دلیل شیوه نادرست برداشت و نگهداری به ضایعات تبدیل می‌شود.

مصطفی‌لو با بیان اینکه ۱۲۰ تعاونی در بخش باغبانی در کشور فعال است، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرز کشورها، صادرات محصولات باغبانی به کشورهای هدف بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی مقصدهای صادراتی محصولات باغی ایران را به کشورهای اروپایی، روسیه و کشورهای همسایه عنوان کرد و ادامه داد: اکنون سرانه مصرف میوه در جهان به طور متوسط ۸۰ کیلوگرم است؛ البته  سرانه  مصرف میوه در  ایران بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم است که رقم مناسبی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید