Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به ایانا اعلام کرد:

پلمپ و فسخ پروانه‌های فروشگاه‌های متخلف سموم کشاورزی/ ارتقای سامانه‌ رصد دقیق ورود سموم به عرصه کشاورزی

مبارزه با آفات انباری بر عهده سازمان غله و بخش‌خصوصی است، نه دولت

بازدیدهای گروه‌های نظارتی سازمان حفظ نباتات کشور از فروشگاه‌های فروش سموم کشاورزی در مواردی منجر به پلمپ یا فسخ پروانه آنها شده است.

پلمپ و فسخ پروانه‌های فروشگاه‌های متخلف سموم کشاورزی/ ارتقای سامانه‌  رصد دقیق ورود سموم به عرصه کشاورزی

 

 

بازدیدهای گروه‌های نظارتی سازمان حفظ نباتات کشور از فروشگاه‌های فروش سموم کشاورزی در مواردی منجر به پلمپ و یا فسخ پروانه آنها شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به پرسش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در نشست خبری امروز به مناسبت هفته دولت با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 7200 فروشگاه در کشور به فروش انواع آفت‌کش‌های کشاورزی مشغول هستند و صدور پروانه فعالیت و نظارت بر این فروشگاه‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور است.

کیخسرو چنگلوایی با بیان این که سازمان حفظ نباتات کشور نیز نظارت عالیه بر کار این فروشگاه ها را در سطح استان‌ها انجام می‌دهد، اظهار کرد: گاهی مواردی از کم فروشی، تقلب و یا عدم رعایت قیمت‌گذاری سموم توسط برخی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی از سوی گروه‌های نظارتی ما گزارش می‌شود، اما این مسائل عمومیت ندارد.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات کشور از سال گذشته سامانه‌ای را برای رصد ورود سموم به عرصه کشاورزی طراحی کرده و اکنون در حال ارتقای آن هستیم تا در انتها مشخص شود سموم کشاورزی به دست چه کسی و با چه قیمتی می‌رسد.

چنگلوایی در پاسخ به پرسش دیگر ایانا درباره مبارزه با آفات انباری گفت: دولت متولی ضدعفونی‌کردن انبارهای محصولات کشاورزی نیست، بلکه مبارزه با آفات انباری بر عهده سازمان غله کشور و بخش خصوصی است و این کار توسط شرکت‌های ضد عفونی کننده دارای پروانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال بخش خصوصی می‌تواند از توصیه‌های سازمان حفظ نباتات کشور برای انجام عملیات ضد عفونی به نحو مطلوب استفاده کند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور در همین حال تصریح کرد: ضدعفونی کردن محموله‌های صادراتی و وارداتی برای جلوگیری از آفات توسط این سازمان انجام می‌شود و گاهی بنا به درخواست کشورهای مبدا صادرات، ما متناسب با نوع آفات مورد نظر آنها، ضد عفونی را انجام می‌دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید