Iranian Agriculture News Agency

رسولی خبر داد:

توزیع بیش از 500 هزار تن کود اوره در 50 روز اخیر

افزایش قیمت و کمبود کود اوره شایعه است

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در 50 روز گذشته و از ابتدای اسفند ماه سال 98 تاکنون بیش از 500 هزار تن کود اوره در سراسر کشور توزیع شده است.

توزیع بیش از 500 هزار تن کود اوره در 50 روز اخیر

به گزارش ایانا، مهندس حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از اوایل اسفند ماه و مقارن با آغاز کشت بهاره تاکنون با وجود تعطیلات نوروز و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، بیش از 500 هزار تن کود اوره حمل و تحویل کشاورزان شده است که در نوع خود بی سابقه است.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده از آغاز سال 99 تا پایان اردیبهشت ماه حداقل 600 هزار تن کود اوره حمل و به دست کشاورزان رسانیده خواهد شد به گونه ای که از اول فروردین ماه سال جاری تا بیستم فروردین بیش از 210 هزار تن کود اوره حمل و تحویل استان ها شده است و کشاورزان از این بابت نگرانی نخواهند داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی در ادامه برنامه خود برای تامین و تدارک و توزیع کود اوره از ابتدای سال 1399، تلاش می کند تا با حفظ میزان تامین و توزیع روزانه کود اوره در مقدار ده هزار تن، همه نیاز کشاورزان به این کود را براساس برنامه ابلاغی وزارت متبوع تامین کرده و برنامه این شرکت حفظ رکورد روزانه تامین و توزیع ده هزار تن کود اوره تا پایان اردیبهشت ماه است.

‎وی چشم انداز تامین کود اوره در سال جاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و از کشاورزان خواست متناسب با نیاز خود نسبت به تامین کود از شبکه بزرگ کارگزاران اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همچنین، ‌افزایش قیمت فروش کود اوره و کمبود آن را شایعه ای بی‌اساس توسط افرادی بی اطلاع و غیرمسئول خواند و از کشاورزان زحمتکش تقاضا کرد به این شایعات که با هدف ایجاد التهاب و تشویش در بخش کشاورزی منتشر می شود، توجهی نکنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید