Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گندم:

سامانه سنجش از راه دور رصد مزارع راه‌اندازی می‌شود

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه سنجش از راه دور عملیات داشت‏، برداشت و رصد مزارع به صورت پایلوت در چند استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

سامانه سنجش از راه دور رصد مزارع راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایانا، اسماعیل اسفندیاری‌پور در هفتاد و چهارمین جلسه کمیته فنی گندم که امروز از طریق ویدئوکنفرانس در سالن جلسات شهیدان نعمتی جم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه کمیته فنی بذر لازم است در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و برنامه پایش و پیش‌آگاهی مزارع نیز مرتب تحت کنترل باشد.

وی گفت: ضروری است اطلاعات گندمکاران در سامانه پهنه‌بندی به صورت دقیق و کامل ثبت شود.

مجری طرح گندم با اشاره به این که اعتبار برای تامین ادوات مورد نیاز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این اعتبارات باید در قالب کارنده‌های روی پشته، کشت مستقیم و با تاکید بر بهره‌برداری برای راننده‌های حرفه ای تخصیص یابد.

اسفندیاری پور گفت: سامانه سنجش از راه دور عملیات داشت و برداشت و رصد مزارع با همکاری دفتر فناوری آمار و اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در چند استان کشور راه‌اندازی می‌شود و لازم است استان‌ها در این زمینه همکاری کنند.

در ادامه این نشست، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تدارک سموم علف‌کش، حشره‌کش، قارچ‌کش و شبکه‌های مراقبت، پایش و پیش‌آگاهی توسط دکتر سرافرازی معاون سازمان حفظ نباتات، گزارش تدارک کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه به تفکیک استان‌ها توسط مهندس ملازاده معاون شرکت خدمات حمایتی و جبرییلی از سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین گزارش مقایسه ارزیابی و اقتصادی فرآوری بذر گندم در سامانه‌های داخلی و وارداتی به منظور بهبود فرآوری بذر کشور توسط دکتر گازر محقق موسسه تحقیقات فنی و مهندسی ارائه شد.

در این نشست، رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، نمایندگان موسسات تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت، مدیران حفظ نباتات، روسای ادارات فناوری‌های مکانیزه و اعضای بنیاد توانمندسازی گندمکاران استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید