Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

نقش موثر بهره برداری از شهرک گلخانه ای حصار گلی در افزایش تولید و اشتغال منطقه ورامین

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: فاز اول پروژه شهرک گلخانه ای حصار گلی ورامین پس از سال ها توقف، افتتاح شد و این مجموعه در حال حاضر با تولید سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی نقش مهمی در افزایش تولید و اشتغال این منطقه دارد.

 نقش موثر بهره برداری از شهرک گلخانه ای حصار گلی در افزایش تولید و اشتغال منطقه ورامین

به گزارش خبرنگار ایانا، در ششمین روز از دهه مبارک فجر، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح و بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز دو مجموعه پروژه در شهرستان ورامین افتتاح شد که فاز اول پروژه شهرک گلخانه ای حصار گلی، پس از سال ها توقف، به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به حمایت دستگاه‌های حمایتی و اجرایی در اجرای مجدد پروژه شهرک گلخانه ای حصار گلی، خاطزنشان کرد: این مجموعه در حال حاضر سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی تولید می‌کند و اشتغال ایجاد کرده است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از پروژه شهرک گلخانه ای حصار گلی به بهره برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود مابقی این پروژه  نیز در ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه آفت کش، نهاده ها،بذر و گندم با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان نسبت به قیمت گندم اعتراض داشتند؛ اما دولت در این بخش مسئولیت دارد؛ زیرا نان قوت غالب مردم است و نمی توان قیمت آن را به یکباره افزایش داد.

 وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم با تأمین نهاده های ارزان قیمت، نظر کشاورزان را در این خصوص جلب کنیم.

کشاورز با بیان اینکه کشاورزان انتظار دارند دولت به آنها توجه بیشتری کند، اظهار کرد: امسال تولید گندم به اندازه کافی بود، اما به دلیل مشکلات قیمت و خرید، نتوانستیم همه آن را خریداری کنیم و مقداری همچنان در انبار کشاورزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از هفت سال خشکسالی، امسال مردم زابل با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در بخش آبیاری، کشت پاییزه انجام دادند، ادامه داد: حدود ۴۶ هزار هکتار از اراضی از صندوق توسعه ملی با عنایت مقام معظم رهبری دارای آب کشاورزی شدند.

وی یادآور شد: پس از ۷سال، بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار هکتار گندم و جو کشت پاییزه در این منطقه محروم انجام شده است و امید می‌رود ۲۰ تا ۳۰ هزار هکتار کشت بهاره نیز در این منطقه انجام شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید