Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی خبر داد:

افزایش28 درصدی تولید کود اوره در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک و نیم میلیون تن کود اوره در کشور تولید شده که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۲ درصد نسبت به میانگین برنامه بلندمدت رشد داشته‌ است.

 افزایش28 درصدی تولید کود اوره در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران که با شعار"دانش جهانی برای کشاورزی ایران" از امروز تا ۲۰ دی ماه در بوستان گفتگو دایر خواهد بود، اظهار کرد:  در خصوص کود طبق آمار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از نظر تدارک وضعیت مطلوبی حاکم است.

وی افزود: ازنظر تحویل کود به شبکه کشاورزی کشور، حدود ۲۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۴۳ درصد رشد نسبت به برنامه بلند مدت داشته‌ایم.

طهماسبی در رابطه با میزان تولید کود اوره در کشور گفت: یک و نیم میلیون تن کود اوره در کشور تولید شده که ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۲ درصد نسبت به میانگین برنامه بلندمدت رشد داشته‌ است. 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تولید بذر تصریح کرد: یکی از علل رشد محصولات کشاورزی، وجود بذر گواهی و اصلاح شده است.

وی افزود: بذرهایی که با گروه کالایی 2 وارد کشور شدند به خوبی تأمین شده و در حال حاضر هیچ کمبودی  در کشور وجود ندارد.

طهماسبی در رابطه با مکانیزاسیون عنوان کرد: در مورد ماشین آلات و مکانیزاسیون قدم های خوبی برداشته شده اما در خصوص گیاهان دارویی در مرحله کاشت، داشت و برداشت کمی دچار مشکل هستیم.

وی تاکید کرد: گرایش وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب و کوتاه کردن دوره رشد، نشاکاری است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نیاز گلخانه ها به کودهای کم خطر خاطرنشان کرد:  گلخانه ها کود ویژه، کم خطر و با ریسک کم می خواهند و به همین دلیل ما از تولید کنندگان و بخش خصوصی خواهشمندیم در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را انجام داده و میزان تولید را افزایش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید