Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه ها به افزایش تولید، اشتغال و صادرات کمک می کند

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر، ارزانترین تسهیلات برای احداث گلخانه ها در نظر گرفته شده است چرا که هم به افزایش تولید، اشتغال و صادرات کمک خواهد کرد.

توسعه گلخانه ها به افزایش تولید، اشتغال و صادرات کمک می کند

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اصلاندوز، اقداماتی که در منطقه مغان در این دولت انجام شده را قابل توجه دانست و افزود: پنبه در مغان فراموش شده بود و در این دوره مجدداً احیا و به یک محصول اقتصادی خوب تبدیل شده است.

وی گفت: چغندرقند یک وضعیت مبهم داشت و با راه اندازی کارخانه قند تولید و اشتغال رونق می گیرد.

کشاورز اظهار کرد: پروژه بزرگ پایین دست سد خداآفرین با بهره‌گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی و عنایت رهبری و دولت به مرحله خوبی رسیده است و حدود ۱۰ هزار هکتار آن تحویل آب شده است و برای تکمیل، تدارک اعتبارات آن دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه، عشایر ۱۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که قابل توجه است و از نظر کیفیت ارگانیک است و باید نسبت به تامین علوفه آن اقدام لازم به عمل آید.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در برنامه های زراعت به خصوص در آبخیزداری و جنگل و مرتع حتماً به احیای مراتع و تولید علوفه از آن باید اقدام شود.

کشاورز ادامه داد: انتظار از مسئولین منابع طبیعی و عشایر این است که به کمک عشایر منطقه گیاهان علوفه ای و سازگار و همچنین حفظ خاک در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در پروژه‌های دیم این منطقه، حداقل ۱۵ درصد گیاهان علوفه ای وارد کند و این طرح اقتصادی است و به تولید گندم و جو لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

کشاورز تاکید کرد: باید با بنیه اقتصادی تولیدکنندگان گوشت و شیر منطقه را تقویت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در دو سال آینده زراعت دیم این منطقه عشایری نسبت به تولید گیاهان علوفه ای اقدام شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که در مورد گلخانه هیچ محدودیتی برای حمایت نداریم، گفت: در شهرستان تقاضا برای احداث گلخانه باشد، آماده هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ارزانترین تسهیلات برای احداث گلخانه ها در نظر گرفته شده است چرا که هم به افزایش تولید، اشتغال و صادرات کمک خواهد کرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: در گزارشی که از این سفر به رئیس‌جمهور ارائه خواهم داد، تمام موارد درخواست شده را اطلاع رسانی می کنم و پیگیری خواهم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید