Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور عنوان کرد:

تولید 85درصدی آفت‌کش ها در داخل کشور

افزایش ۲۰ درصدی استفاده از آفت‌کش های بیولوژیک در گلخانه‌ها

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: 85 درصد تولید آفت کش ها در داخل کشور انجام می شود.

تولید 85درصدی آفت‌کش ها در داخل کشور

علیمراد سرافرازی معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران در پاسخ به خبرنگار ایانا درباره میزان تولید آفت کش ها در داخل کشور، گفت: 85 درصد تولید آفت کش ها در داخل کشور انجام می شود به صورتی که مواد تکنیکال وارد شده و پس از فرموله شدن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: رویکرد سازمان حفظ نباتات کشور جایگزینی سموم پرخطر با سموم کم‌خطر است و از ابتدای امسال حذف آفت‌کش دیازینون و بوتاکلر اجرایی شده است.

سرافرازی با اشاره به مشاوره کارشناسان فنی سازمان حفظ نباتات به بخش خصوصی اذعان داشت: یکی از اهداف سازمان حفظ نباتات کشور توسعه استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات است.

سرافرازی تصریح کرد: این سازمان شرایطی را فراهم کرده تا ثبت عوامل بیولوژیک آسان تر از آفت‌کش های شیمیایی باشد.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه بنا است تا مرکز بزرگ تولید عوامل بیولوژیک مختص گلخانه ها در آینده نزدیک راه‌اندازی شود، ادامه داد: در این مرکز بررسی عوامل بیولوژیک و تولید آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال خوب گلخانه‌داران برای جایگزینی آفت‌کش‌های بیولوژیکی با شیمیایی، ادامه داد: بر اساس آمار در یک سال گذشته استفاده از عوامل بیولوژیک توسط گلخانه داران 20درصد افزایش یافته است.

سرافرازی ادامه داد: به دلیل اینکه بیشتر واردات آفت کش‌های ما از کشور چین است ، برای تسهیل در تامین نیاز کشور به سموم کشاورزی از انجمن کنترل مواد شیمیای چین دعوت کرده ایم تا در کشورمان حاضر شوند و در آینده ای نزدیک به کشورمان سفر خواهند کرد.

سرافرازی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری دو کارگاه آموزشی به منظور آشنایی بیشتر شرکت‌های واردکننده سموم با مسائل روز در سال جاری اشاره کرد، گفت: پیشنهاد داده ایم تا در هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران از کشاورزان نمونه برای حضور در این نمایشگاه‌ها دعوت کنند، زیرا آنان نقش ویژه ای در انتقال دانش و آگاهی سایر بهره برداران دارند.

گفتنی است؛ هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران با شعار «دانش جهانی برای کشاورزی ایران» از ۱۷ تا ۲۰ دی ماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار می‌شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید