Iranian Agriculture News Agency

منصوری تاکید کرد:

لزوم تسهیلگری در سرمایه‌گذاری برای توسعه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، بر عزم جدی و تلاش موثر مسئولان استان جهت هموار کردن مسیر برای تسهیلگری در سرمایه‌گذاری برای توسعه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در استان فارس تاکید کرد.

لزوم تسهیلگری در سرمایه‌گذاری برای توسعه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای

به گزارش ایانا، علی‌اشرف منصوری در بازدید از شهرک‌های کشاورزی شهرستان‌های پاسارگاد، سروستان و مرودشت استان فارس، این استان را یک از قطب‌های مهم تولید کشور برشمرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب و وجود شرایط برای غلبه بر چالش‌های کم‌آبی و اشتغال از طریق توسعه شتابان کشت‌های گلخانه‌ای، متاسفانه شاهد عقب‌ماندگی در این حوزه هستیم که عبور از این وضعیت نیازمند عزم جهادی و تلاش موثر مسئولان استان است.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده این استان ظرفیت توسعه ۴۵۰۰ هکتار احداث گلخانه را دارد اما تا دستیابی به افق تعیین شده فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در استان فارس تعداد ۷ شهرک گلخانه‌ای دولتی و بیش از ۴۰ شهرک خصوصی در سطح ۷۰۰ هکتار وجود دارد که حدود ۸۰ هکتار در حال ساخت و مابقی نیز در مسیر دریافت تسهیلات است.

وی اظهار امیدواری کرد با همت سرمایه‌گذاران و کمک مسئولان بویژه بانک کشاورزی و دستگاه‌های خدمات‌رسان بزودی شاهد احیای این ظرفیت‌ها باشیم.

منصوری در ادامه این سفر، با حضور جمعی از مسئولان و با تشکیل جلسه با تعدادی از سرمایه‌گذاران، مسائل و مشکلات توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از جمله تامین خدمات مورد نیاز (برق، گاز و آب) و همچنین مستندسازی املاک و تسهیلگری در پرداخت تسهیلات بانکی را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این نشست، تصمیمات مناسبی جهت حل مشکلات پیش روی شهرک‌های گلخانه‌ای استان اتخاد شد. 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید