Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی تأکید کرد:

لزوم تقویت تشکل های تخصصی و ساماندهی طراحان و سازندگان گلخانه‌ها

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تقویت تشکل های تخصصی، تامین نهاده ها و ساماندهی و آموزش مهندسین مشاور، طراح و سازندگان گلخانه ها تاکید کرد.

لزوم تقویت تشکل های تخصصی و ساماندهی طراحان و سازندگان گلخانه‌ها

به گزارش ایانا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تقدیر از خدمات بنی عامری مجری سابق طرح توسعه گلخانه ها، تقویت هماهنگی ها، پیگیری ها و افزایش تعامل و همکاری با کلیه ارگان های مرتبط درون بخشی و برون بخشی را ضروری عنوان و تصریح کرد: رئوس برنامه های ضروری برای بهبود عملکرد و پیشبرد اهداف و سیاست های اصولی وزارت جهاد کشاورزی در بحث توسعه گلخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انجام مطالعات، امکان سنجی، تقویت تشکل‌های تخصصی، تامین نهاده‌ها، ساماندهی و آموزش مهندسین مشاور، مهندسین طراح، پیمانکاران، سازندگان گلخانه، مهندسین ناظر و همچنین نصابان گلخانه ضروری است.

طهماسبی با اشاره به لزوم عزم جدی برای رفع موانع توسعه و بهبود فضای کسب و کار، اظهار کرد: لازم است حل مسائل مرتبط با آب، محیط زیست، سوخت، تنوع محصولی، انتقال کشت برخی از سبزی و صیفی های قابل انتقال از فضای باز به داخل محیط های کنترل شده از طریق مراجع ذیربط، پیگیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی وضعیت شهرک های گلخانه ای، گفت: مسائل بازار و صادرات محصولات گلخانه ای، تامین به موقع اعتبارات و تسهیلات، گسترش آموزش به خصوص در بعد فنی و حرفه ای، مسائل بانکی، تسهیل در صدور مجوزها و ... باید در اولویت قرار گیرد.

در این مراسم، حبیب رادفر به سمت مجری طرح توسعه گلخانه ها معرفی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید