Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح چغندرقند پیش بینی کرد:

تولید 1.5 میلیون تن شکر در سال زراعی آینده

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، امید می‌رود میزان تولید شکر در سال زراعی آینده به 1میلیون و 500هزار تن برسد.

تولید 1.5 میلیون تن شکر در سال زراعی آینده

پیمان حصادی مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به کشت بهاره چغندرقندر در سطح 74 هزار هکتار از اراضی کشور، گفت: تاکنون 2میلیون و  ۹۱۰هزار تن چغندرقند برداشت شده است و با توجه به ادامه برداشت ها، پیش‌بینی می شود تولید این محصول در سال جاری به همراه محصول تولیدی چغندر قند پاییزه به حدود 4میلیون تن برسد.

وی افزود: برنامه کشت چغندرقند در سال زراعی 99-98 در سطح 104 هزار هدفگذاری شده است.

حصادی درباره تولید نیشکر در کشور گفت: 70هزار هکتار سطح قابل برداشت نیشکر در کشور وجود دارد که تا به امروز ۱۵هزار هکتار با میانگین عملکرد 68.6 تن محصول برداشت شده است.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان فصل برداشت، میزان تولید نیشکر در کشور به 5میلیون تن برسد.

حصادی ادامه داد:سطح قابل برداشت نیشکر در سال زراعی 99-98 به  بیش از  80 هزار هکتار خواهد رسید

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان تولید شکر در سال جاری در حدود 1.1 تا 1.2  میلیون تن خواهد بود، ادامه داد: میزان نیاز شکر کشور در حدود 2میلیون و 200هزارتن است که باید مابقی آن از طریق واردات تامین شود.

وی در پایان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، امید می‌رود میزان تولید شکر در سال زراعی آینده به 1میلیون و 500هزار تن برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید