Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی اعلام کرد:

برنامه توسعه 5800 هکتاری گلخانه ها در سال جاری

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه ابلاغی توسعه 5800 هکتاری گلخانه ها در سال جاری، تا کنون در سطح 2 هزار هکتار اجرا شده است.

برنامه توسعه 5800 هکتاری گلخانه ها در سال جاری

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمدعلی طهماسبی امروز در نشست سراسری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با معاونان و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها، اظهار کرد: توسعه گلخانه ها و برنامه انتقال کشت محصولات آب بر سبزی و صیفی به محیط های کنترل شده و گلخانه ای در استان هایی که استانداران و مسئولان ارشد حمایت کرده اند با سرعت در حال پیشرفت است.

وی گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار مناطق مستعد در سال 97 در سطح 29 هزار هکتار اجرا شده است.

طهماسبی با اشاره به این که باغ های مادری در مناطق مختلف کشور وجود دارد، تاکید کرد: در جا به جایی نهال ها، نظارت و دقت برای جلوگیری از شیوع آفات و سلامت نهال و پیوندک ها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 شرکت کشت بافت در کشور در حال فعالیت هستند و لازم است برای ارتقاء سلامت و توسعه باغات از این شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که امسال در تولید محصولات سیبف پرتقال، زعفران و پسته مازاد تولید داریم، تصریح کرد: توجه به زنجیره های تولید و فرآوری و توسعه صادرات محصولات باغی ضرورت دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید