Iranian Agriculture News Agency

جلیلی مقدم خبر داد:

تولید 1 میلیون تن انار در سال جاری

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید انار در سال جاری به حدود یک‌میلیون تن برسد.

تولید 1 میلیون تن انار در سال جاری

زهرا جلیلی مقدم سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید انار در سال جاری به حدود یک‌میلیون تن برسد که تولید این محصول با روند افزایشی همراه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به سال گذشته اصلاح و نوسازی باغ‌های انار جهت بهبود کیفیت این میوه در حال اجرا است، افزود: همچنین افزایش میزان تولید در واحد سطح به‌منظور افزایش بهره‌وری آب و کاهش خسارت آفات و بیماری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری افزود: با توجه به توان و پتانسیل صادراتی این محصول، باید برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت افزایش صادرات این محصول انجام شود.

وی با اشاره به خواص دارویی انار به سبب وجود انتی اکسیدان های قوی، گفت: کشورهای زیادی در زمینهٔ توسعه و تولید این محصول گام برداشته‌اند و این میوه به‌عنوان جواهر سلامتی در دنیا شناخته می‌شود.

جلیلی‌مقدم، خریداران میوه انار را کشورهای ارمنستان، امارات، کره، عراق، عمان، ترکمنستان، قطر، آلمان، سویس، روسیه، اتریش، هند، فرانسه و پاکستان، کره جنوبی و... عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم تولید این محصول در کشور، باید بستر مناسب برای صادرات آن فراهم شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید