Iranian Agriculture News Agency

سعادتی کیا خبر داد:

تمدید زمان خرید تضمینی گندم تا پایان مهر ماه

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون 7 میلیون و 715 هزار تن گندم خریداری شده است.

تمدید زمان خرید تضمینی گندم تا پایان مهر ماه

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی سعادتی‌کیا مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی از کارخانه‌های آرد اطراف تهران گفت:برخی گندم‌کاران، مقداری از محصول را در سیلوها انبار کرده‌اند و تا پایان مهر ماه جاری فرصت دارند گندم را تحویل مراکز دولتی دهند.

وی افزود:قیمت خرید گندم‌ از کشاورزان قیمت مصوب سال زراعی 98-97 است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید گندم از کشاورزان تا پایان مهر ماه نرخ مصوب سال زراعی گذشته (1700 تومان) تومان است و نرخ 2200 تومانی که سخنگوی دولت در هفته‌های اخیر اعلام کرده، مربوط به گندم‌های سال زراعی آتی است که در مهر ماه جاری کشت شده است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به کشاورزان از طریق استان‌ها انجام گرفته است ،البته میزان گندمی که بعد از شهریور ماه به مراکز دولتی تحویل داده شده است قابل توجه نیست.

وی میزان تحویل گندم به مراکز دولتی را تاکنون 7 میلیون و 715 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: احتمال تحویل گندم توسط دلالان در زمان تمدید مهلت خرید تضمینی گندم وجود ندارد و ما از کشاورزان گندم را تحویل می‌گیریم.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره خرید تصمینی دانه های روغنی نیز گفت: تاکنون 362 هزار تن دانه روغنی کلزا، 1000 تن دانه آفتابگردان و 8000 تن گلرنگ از کشاورزان خریداری شده است.

سعادتی‌کیا مهلت خرید کلزا از کشاورزان را براساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی پایان مرداد عنوان کرد و افزود: همچنین مهلت خرید دانه آفتابگردان از کشاورزان نیز تا پایان آذر ماه خواهد بود.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می شود خرید تضمینی دانه روغنی گلرنگ تا پایان آذر ماه به حداکثر 10 هزار تن برسد؛ ألبته لازم به یادآوری است که عمده خرید این دانه روغنی تا پایان شهریور ماه بوده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید