Iranian Agriculture News Agency

در سال گذشته انجام شد؛

جذب 1500 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: سال گذشته 1500 میلیارد تومان تسهیلات به صورت قطعی جذب و تبدیل به ماشین آلات کشاورزی شده است.

جذب 1500 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: سال گذشته 1500 میلیارد تومان تسهیلات به صورت قطعی  جذب و تبدیل به ماشین آلات کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز  500تا 550 مییارد تومان تسیهیلات برای ماشین آلات کشاورزی جذب شده است، افزود: خوشبختانه در 6 سال گذشته در حوزه مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی بیش از 8هزار و 200میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: علیرغم همه تحریم ها با اتکا  به صنعت داخل و ضریب خوداتکایی بیش از 90 تا 95 درصدی در  حوزه ماشین های کشاورزی با مشکلی مواجه نشدیم، در حال حاضر بیش از 300 تولیدکننده لوازم و تجهیزات کشاورزی و تجهیزات آبیاری در کشور وجود دارد.

عباسی با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالانه بین 1200تا 1500میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت می شود، گفت: تاکنون حدود 120 هزار دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان داده شده و بیش از 250 تا 260 هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی در قالب تسهیلات با نرخ سود 15 درصد در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: در بسیاری از شاخص های مکانیزاسیون شاهد رشد بوده‌ایم؛ به طور مثال در مکانیزاسیون برنج در سال92 در حدود 12 درصد شالیزارها مکانیزه کشت می شد که در حال حاضر 80 درصد شالیزارها به صورت مکانیزه کشت می شود؛ در گندم نیز در ابتدای دولت در حدود نیمی از گندم در کاشت به صورت مکانیزه بوده که به 75 تا 80 درصد رسیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید