Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی اعلام کرد:

سهم 50 درصدی باغبانی در صادرات محصولات کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین صادرات محصولات کشاورزی سالانه بیش از 5 میلیارد دلار است که سهم بخش باغبانی حدود نیمی از از این میزان صادرات است.

سهم 50 درصدی باغبانی در صادرات محصولات کشاورزی

محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه 153 شرکت‌کننده داخلی و خارجی حضور دارند و فرصت خوبی است که افرادی که خواستار فعالیت درزمینهٔ نوآوری‌ها و فناوری‌ها کشاورزی  هستند در این نمایشگاه حاضر شوند و تعامل، تبادل اندیشه و تجربه با یکدیگر داشته باشند.

وی درباره وضعیت پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی گفت: تسهیلات بسیار وسیع و نامحدودی توسط وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده که برای این منظور خط تسهیلات اعتباری در بانک کشاورزی ویژه مکانیزاسیون ایجاد شده تا کشاورزان بتوانند ادوات و سایر تجهیزات کشاورزی را با تسهیلات مناسبتری نسبت به سایر بانک ها تهیه کنند.

طهماسبی با اشاره به پرداخت تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای توسعه گلخانه‌ها  گفت: این تسهیلات از بند الف تبصره 18 تسهیلات بانکی با کارمزد بین ۷ تا ۹ درصد برای مناطق محروم و غیر محروم به متقاضیان احداث گلخانه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی از مزایای توسعه و کشت گلخانه ای را صرفه‌جویی در آب و سازگاری باکم آبی، تولید محصولات خارج از فصل و صادراتی عنوان کرد و افزود: توسعه گلخانه ها همیچنین اشتغال‌زایی بالا را به همراه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در بخش دیگری از صحبت های خود به تسیهلات پرداختی در توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان در کشت و تولید گیاهان دارویی نیز می‌تواند از تسهیلات استفاده کنند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین صادرات محصولات کشاورزی سالانه بیش از 5 میلیارد دلار است که سهم بخش باغبانی حدود نیمی از از این میزان صادرات است.

وی، عمده محصولات صادراتی بخش باغبانی را محصولاتی نظیر زعفران، پسته، زرشک، گیاهان دارویی، خرما عنوان و اظهار امیدواری کرد: با همراهی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تعامل بیشتری با کشورهای خارجی به وجود بیاید، البته در حال حاضر مشکلی در صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد و صادرات این محصولات در حال انجام است، البته کمی سخت‌تر شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید