Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:

ایجاد جهش در تولید دانه‌های روغنی وحبوبات در سال زراعی 99_۹8

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توج به تحریم ها بر روی کاهش وابستگی در روغن و افزایش تولید دانه های روغنی مانند کلزا در کشت پاییزه تمرکز کرده ایم.

ایجاد جهش در تولید دانه‌های روغنی وحبوبات در سال زراعی 99_۹8

به گزارش خبرنگار ایانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 99_۹8 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت تحریم ها و محدودیت هایی که در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند دانه‌های روغنی در کشور وجود دارد تمرکزمان را بیشتر معطوف کرده ایم تا تولید دانه های روغنی مانند کلزا در کشت پاییزه سال جاری رشد چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم که سال آینده در تولید دانه های روغنی و حبوبات جهش ایجاد شود. در این ارتباط سعی شده است که بیشتر کشت حبوبات را به کشت پاییزه انتقال دهیم و در این زمینه نتایج مثبتی هم گرفته ایم.

حجتی با اشاره به ریزش باران های مطلوب در سال جاری و افزایش ذخایر آبی کشور اظهار داشت: بارش های سال جاری مناسب بوده و با توجه به افزایش ذخایر آبی و همچنین پیش بینی های که در زمینه بارندگی های موثر در کشت پاییزه صورت گرفته، امیدواریم سال زراعی مناسبی داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با افزایش قیمت سبوس خاطرنشان کرد: دولت اختیارات قیمت گذاری این محصول را به ستاد تنظیم بازار داده است اما من مخالف افزایش قیمت سبوس هستم که این مسئله را طی نامه‌ای به رئیس جمهور انتقال دادم و ایشان هم همین نظر را دارند و این مسئله را به وزیر صنعت ابلاغ کرده‌اند تا در رابطه با قیمت سبوس تجدیدنظر شود.

وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته یک بار شاهد افزایش قیمت سبوس بوده‌ایم و در حال حاضر هم افزایش قیمت این محصول به تصویب رسیده اما بر اساس پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم تجدید نظر صورت گیرد.

حجتی با اشاره به ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه تصریح کرد: من از ابتدا مخالف ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی بودم و طبق نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشتم درخواست کردم تا به جای ممنوعیت صادرات عوارض صادراتی وضع شود. تا زمانی که برای تامین داخلی مزیت حبابی ناشی از یارانه های پرداختی دولت وجود دارد، به جای ایجاد ممنوعیت صادرات باید عوارض صادراتی ایجاد شود.

وی افزود: صادرات جوجه یک روزه نیز بر اساس تصمیمی که دولت در ارتباط با اعمال عوارض صادراتی به جای ممنوعیت صادراتی داشته نباید متوقف شود، زیرا ساز و کار آن به تصویب رسیده است اما من اطلاعی ندارم که این ساز و کار در مورد جوجه یک روزه هم اعمال شده یا خیر.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید