Iranian Agriculture News Agency

رییس بنیاد ملی گندمکاران:

نرخ عادلانه برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 2500 تومان است

رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به نرخ تورم 42 درصدی، اگر قیمت هرکیلوگرم گندم کمتر از 2500 تومان باشد ما ضرر خواهیم کرد.

نرخ عادلانه برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 2500 تومان است

به گزارش خبرنگار ایانا، عطاالله هاشمی در هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی، اظهار کرد: سال های سال خلا یک تشکل مردمی در خصوص گندم که در زمینه مسایل آموزشی و ترویجی و دفاع از حقوق حقه گندمکاران عمل کند و یاری دهنده سیاستگذاران وزارت جهاد کشاورزی باشد، خالی بود که خوشبختانه این امر با هدایت وزیر محترم و مساعدت معاونان و مسوولان وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد.

وی، هدف از تشکیل بنیاد ملی گندمکاران را کمک به حفظ امنیت غذایی گندم و پایداری خودکفایی این محصول عنوان و تصریح کرد: در این راستا اقداماتی چون برپایی کلاس های آموزشی و ترویجی در حوزه تولید گندم، انعقاد قراردادهایی با کارخانجات تولید آرد و ماکارونی برای کیفی سازی تولید گندم و کشت قراردادی انجام داده ایم که این روند ادامه دارد.

رییس بنیاد ملی گندمکاران، با تاکید بر ضرورت ارتقای راندمان تولید، گفت:  کشاورزان ما در امر تولید مشکل چندانی ندارند و عمده گلایه آنان در بحث بالا بودن هزینه های تولید است.

هاشمی با اشاره به آمادگی گندمکاران برای کمک به حفظ تولید و امنیت غذایی، این امر را در گروی تحقق 3 شرط عنوان و تصریح کرد: شرط اول، دخالت دادن بنیاد ملی گندمکاران در امر تصمیم گیری و سیاستگذاری و مخصوصا قیمت گذاری گندم است.

وی، اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم و عادلانه بودن آن را دو شرط دیگر دانست و گفت:  با توجه به نرخ تورم 42 درصدی، اگر قیمت هرکیلوگرم گندم کمتر از 2500 تومان باشد ما ضرر خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید