Iranian Agriculture News Agency

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی خبر داد:

معرفی۱۴ رقم جدید میوه های معتدل و سردسیری تا پایان امسال

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: طی چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از سوی این موسسه معرفی شده و ۱۴ رقم دیگر نیز از انواع میوه های معتدل و سردسیری تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

معرفی۱۴ رقم جدید میوه های معتدل و سردسیری تا پایان امسال
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،  شکراله حاجی وند گفت: این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است.

وی اظهار داشت: ۱۴ رقمی که توسط پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زرد آلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می شود.

وی با بیان این که موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشکده است، گفت: این پژوهشکده ها شامل پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همچنین خرما و میوه های گرمسیری است و یکی از مهمترین این پژوهشکده ها به لحاظ اهمیت و سطح زیر کشت مربوط به میوه های معتدل و سردسیری می باشد.

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی ادامه داد: پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری دارای ۶۱ محقق و هیات علمی است که ۹۷ پروژه تحقیقاتی مختلف از ۲۶ نوع محصول را در سراسر کشور دنبال می کند.

وی گفت: ۵۰ تولید کننده و مدیر باغبانی از ۲۲ استان دارای شرایط آب و هوایی معتدل و سردسیری از ارقام بانک ژن محصولات باغی و پروژه های تحقیقاتی پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری و ایستگاه های تحقیقاتی وابسته به موسسه تحقیقات علوم باغبانی بازدید کردند.

حاجی وند هدف از این بازدید را آشنایی و بررسی ۲۴ رقم داخلی و خارجی که قابلیت تجاری شدن دارند، عنوان کرد.

وی اذعان داشت: این ۲۴ رقم شامل ۱۱ رقم داخلی زردآلو، انگور، به و گردو و ۱۳ رقم خارجی از محصولات مختلف به ویژه هسته داران از جمله هلو است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید