Iranian Agriculture News Agency

در سفر به آذربایجان شرقی؛

عملیات اجرایی احداث گلخانه 25 هکتاری سبزی و صیفی در شهرستان هریس آغاز شد

در سفر رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به استان آذربایجان شرقی، عملیات اجرایی احداث گلخانه 25 هکتاری سبزی و صیفی در روستای بیلوردی شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی با حضور مهندس علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور ، آیت‌الله دکتر هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ، عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس و دکتر ولی الله بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه های کشور آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث گلخانه 25 هکتاری سبزی و صیفی در شهرستان هریس آغاز شد

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، ظرفیت کل این طرح که برای اجرای آن 270 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، 7500  تن بوده و فاز اول آن در سطح  5 هکتار به ظرفیت 1500 تن اجرا خواهد شد.

با اجرای این طرح برای 60 نفر اشتغال مستقیم و 70 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور در این مراسم در خصوص تسهیل امور مربوط به ارائه سند برای گلخانه ها گفت : پس از پیشرفت 30 درصد از کارهای گلخانه می توان به ارائه سند شش‌دانگ و به تبع آن می توان جهت ارائه تضمین به بانک ها، مشکل بسیاری از گیرندگان را تسهیل کرد که این کار هم اکنون انجام شده است .

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور نیز از حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی از توسعه گلخانه ها و گلخانه های کوچک مقیاس خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از توسعه گلخانه در سطح کشور اقدام به واگذاری تسهیلات ۷ تا ۹ درصدی به گلخانه داران کرده است.

دکتر ولی الله بنی عامری افزود: در طرح دیگری نیز جهت استفاده و استمرار تولید اقدام به ایجاد سایه بان در باغات برای کشت محصولات سبزی جات کرده است .

وی با بیان اینکه در هر هکتار می توان ۱۲ نفر اشتغال زایی کرد و گفت : با ادامه روند توسعه گلخانه های کشور، در پایان سال به میزان گلخانه های کشور ۲۰ هزار هکتار افزوده شده و ایران به یکی از بزرگترین کشورهای گلخانه دار تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز با تشکر از زحمات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص حمایت از طرح های گلخانه ای در سطح شهرستان هریس و اهر افزود: احیای سد آرباطان از اولویت های ضروری شهرستان هریس می باشد.

مهندس بیت الله عبدالهی استمرار چنین حرکت ها و طرح هایی را در سطح منطقه از مسئولین خواستار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید