Iranian Agriculture News Agency

در ادامه سفر به چین؛

وزیر جهاد کشاورزی از نمایشگاه باغبانی پکن ۲۰۱۹ بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی که به منظور توسعه روابط و دیدار با همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است روز شنبه از نمایشگاه باغبانی پکن ۲۰۱۹ بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از نمایشگاه باغبانی پکن ۲۰۱۹ بازدید کرد

به گزارش ایاناو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از این نمایشگاه از بخش های مختلف آن از جمله پاویلیون چین، باغ بین المللی و باغ گیاه شناسی بازدید و با ساختار و انواع طراحی باغ چینی و خارجی آشنا شد.

این نمایشگاه که از روز ۹ اردیبهشت افتتاح شد به مدت ۱۶۲ روز و با حضور ۱۱۰ کشور مختلف در منطقه یان چینگ پکن واقع در ۷۵ کیلومتری شمال این شهر دایر است.

باغ گیاه شناسی یکی از بخش های زیبای این نمایشگاه است که بازدیدکنندگان در آن می توانند با برخی از کمیاب ترین و جذابترین گیاهان نظیر درخت ۲۰ متری انجیر ساقه قرمز، میوه ۲۵ کیلویی درخت نارگیل دریایی و گیاهی ۴۴ هزار دلاری به نام ولوچیا و گیاهان قاتل آشنا شوند.

سالن بین‌المللی نمایشگاه باغبانی پکن ۲۰۱۹ هم یکی دیگر از بخش‌های سرپوشیده نمایشگاه است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند با محصولات فرهنگی و کشاورزی کشورهای مختلف جهان از جمله پاکستان، تاجیکستان، سوریه، بنگلادش و بسیاری از مناطق دیگر دنیا آشنا شوند.

محوطه باغ‌های چینی نمایشگاه بین‌المللی باغبانی پکن هم شامل باغ‌هایی به سبک شهرها، استان‌ها و مناطق مختلف چین از جمله پکن، شانگهای، گوان‌دونگ، تبت، شین جیانگ و بسیاری از نقاط دیگر چین است.

بازدیدکنندگان در این محوطه می‌توانند با سبک معماری، گیاهان بومی و همین‌طور ویژگی‌های فرهنگی و زیست محیطی گوشه و کنار چین شوند.

این نمایشگاه بین المللی در مساحت ۵۰۳ هکتار دایر است که محوطه بسیار وسیعی از آن را فضای سبز و انواع گیاهان تشکیل داده است مساحت زیربنای مجموعه عمارت های بخش چین در این نمایشگاه ۲۳ هزار متر مربع است.

بیش از ۲۵۰۰ فعالیت فرهنگی طی مدت برپایی نمایشگاه برگزار خواهد شد یعنی تقریبا هر ماه یک موضوع اصلی، هر هفته یک فعالیت یا برنامه فرهنگی و هر روز یک نمایشگاه ویژه برگزار می شود.

شعار اصلی این نمایشگاه زندگی سبز و خانۀ زیبا است که با شعارهای فرعی مانند توسعه سبز و هنر باغبانی در زندگی، هم آمیزی و شکوفایی، آموزش و پرورش و آینده تکمیل شده است.

این نمایشگاه با بخش (با دا لینگ) دیوار بزرگ چین فقط ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و هدف بزرگی برای جذب گردشگر، همزمان با برگزاری نمایشگاه تعیین شده است.

با توجه به هدف پروژه، در مرحلۀ برنامه ریزی نمایشگاه، حفظ محیط زیست در اولویت بوده است به طوری که برای ساخت این نمایشگاه نه تنها حدود ۵۰ هزار اصله درختی که در محوطۀ نمایشگاه وجود دارند حفظ شده اند بلکه ۵۰ هزار اصله نهال دیگر هم کاشته شده است.

به گفته مسئولان وزارت غذا و کشاوری چین، این دوره از نمایشگاه باغبانی پکن مهمترین و پرشکوه ترین نمایشگاه در نوع خود است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید