Iranian Agriculture News Agency

یزدانی خبر داد:

پرداخت یارانه برای خرید ادوات مکانیزه زراعت چغندرقند

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهت تأمین ادوات تخصصی زراعت چغندرقند 30تا 50 درصد یارانه خرید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

پرداخت یارانه برای خرید ادوات مکانیزه زراعت چغندرقند

علیرضا یزدانی، مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با ایانا بابیان اینکه برای ادوات تخصصی زراعت چغندرقند 30تا 50 درصد یارانه خرید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: جهت تأمین ادوات تخصصی مجموعه‌های برداشت چغندرقند، کارنده های دقیق کار که مصرف بذر را تا ۵۰ درصد کاهش دهند، دستگاه‌های نشاکار و کمباین برداشت چغندرقند تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در قالب سیاست‌های حمایتی نیز ۵۰ درصد از هزینه خرید دستگاه نشاکار چغندرقند به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: قیمت این دستگاه در حال حاضر در حدود 540 میلیون ریال است که کشاورزان فقط نیمی از قیمت آن را پرداخت می‌کنند.

مجری طرح چغندرقند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرسودگی ادوات زراعت چغندرقند اشاره کرد و ادامه داد: گیاه چغندرقند وابستگی زیادی به مکانیزاسیون دارد، بررسی‌ در سال‌های گذشته نشان می‌دهد عمده ادوات در زراعت چغندرقند قدیمی بوده و نیاز به نوسازی دارد؛ بر این اساس با برقراری تسهیلات توسعه مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی با سود کمتر برای تأمین ادوات و نوسازی آن اقدام شد.

یزدانی افزود: امید است با استمرار و تخصیص اعتبارات در این بخش خدمات بیشتری را به کشاورزان ارائه دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید