Iranian Agriculture News Agency

مقابله با آفت کرم خراط با سرشاخه کاری و بهبود تغذیه و آبیاری در باغات گردو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: آفت کرم خراط عمدتا به علت فقر تغذیه، عدم آبیاری به موقع و رسیدگی به درختان گردو بروز می‌کند.

مقابله با آفت کرم خراط با سرشاخه کاری و بهبود تغذیه و آبیاری در باغات گردو

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: حدود ۲۳۰۰ هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد که ۳۰ تا ۳۵ درصد آن آلوده به کرم خراط شده اند.

ذوالفقاری افزود: تلاش ما این است با سرشاخه کاری درختان گردو و توصیه های تغذیه ای و آبیاری به باغداران مانع پیشرفت این آفت در باغات استان تهران شویم.

وی با بیان این که در سال گذشته دو دوره آموزشی سرشاخه کاری در شهرستان دماوند برای باغداران گردو برگزار شد، تصریح کرد: سرشاخه کاری، علاوه بر اصلاح و هرس درختان گردو بر کنترل آفت کرم خراط تاثیر می گذارد.

ذوالفقاری در عین حال گفت: در تمام ۲۳۰۰ هکتار باغات گردو استان تهران، شبکه مراقبت و پیش آگاهی داریم که به کشاورزان توصیه های لازم برای مقابله با آفت کرم خراط را ارایه می دهند.

وی میزان تولید گردو در استان تهران را ۱۳۰۰ تن عنوان و خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ به علت سرمازدگی، در استان تهران تولید گردو کاهش داشت، اما امسال وضع تولید این محصول بهتر از سال زراعی قبل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همین حال اذعان داشت: بیش از ۹۰ درصد باغات گردو در استان تهران در پنج شهر دماوند، شمیران، فیروز کوه، ملارد و رباط کریم هستند.

وی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ مورد باغات یک تا دو هکتاری در استان تهران داریم و بیشتر باغات گردو به صورت مخلوط با سایر درختان میوه هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید