Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی

افزایش گلخانه‌های کشور به بیش از ۴۸ هزار هکتار

با اجرای طرح توسعه گلخانه ها طبق برنامه مصوب ۱۰ ساله از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های کشور به صورت برش پلکانی به ۴۸ هزار و ۳۵۰ هکتار می رسد.

افزایش گلخانه‌های کشور به بیش از ۴۸ هزار هکتار

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری و اجرا است که از این میزان ۱۳ هزار هکتار آن در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر ولی الله بنی عامری در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح توسعه گلخانه‌ها در چهارمین سال نسبت به سال پایه، شاهد پیشرفت ۹۶ درصدی هستیم.

وی یادآورشد: برای سال جاری احداث سه هزار و ۶۶۳ هکتار گلخانه هدف‌گذاری شده بود که بعلت رشد مناسب و استقبال عمومی با پیش بینی رشد ۸۲ درصدی انتظار می‌رود امسال پنج هزار و ۸۰۵ هکتار گلخانه در سطح کشور اجرا شود که سهم استان بوشهر نیز ۳۰۰ هکتار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۶۵ درصد سطح این گلخانه‌ها امسال به کشت انواع سبزی و صیفی جات، ۲۵ درصد گل و گیاهان زینتی و مابقی به کاشت درختان میوه اختصاص می‌یابد.

بنی عامری گفت: شناسایی و توسعه بازارهای صادراتی با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر بازار تقاضا در کشورهای خریدار و هدف ضروری است.

وی اضافه کرد: بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی و محیطی از جمله استان‌های قطب تولید محصولات گلخانه‌ای به شمار می‌رود که انتظار می‌رود از این ظرفیت بهره لازم برده شود.

بنی عامری گفت: تولید محصولات گوجه فرنگی گلخانه‌ای با استفاده از ظرفیت بخش‌های فنی و مهندسی چهار تا پنج برابر تولید در فضای باز است و قیمت این محصول نیز ۲ تا سه برابر فضای باز است.

وی ادامه داد: اجرای آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر می‌تواند در توسعه گلخانه‌های تولید محصول صیفی و سبزی‌جات نقش آفرینی کند که باید به این مهم توجه ویژه شود.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: در راستای مهارت افزایی با همکاری سازمان آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، مرکزی با اعتبارات استانی و بخش خصوصی با هدف مهارت افزایی کشاورزان و بهره برداران و آشنایی آنان با شیوه‌های جدید در استان بوشهر راه اندازی می‌شود.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور در پایان  سخنان خود تصریح کرد: برای تأمین بذر محصولات گلخانه‌ای مانند بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی هیچ نگرانی وجود ندارد و اکنون یک سوم بذرها در انبارها ذخیره سازی و در حال توزیع است و بخشی هم در حال ترخیص است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید