Iranian Agriculture News Agency

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

تولید محصول اقتصادی با ایجاد مجتمع های تولید بذر برنج و بانک نشاء گیلان

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد مجتمع های تولید بذر برنج و بانک نشاء گیلان علاوه بر تولید نشاء با کیفیت مناسب، پشتیبانی کشاورز در امر شالیکاری، تولید محصول مرغوب تر و همچنین مزایای اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

تولید محصول اقتصادی با ایجاد مجتمع های تولید بذر برنج و بانک نشاء گیلان

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، مهندس عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه مهندس درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و هیئت همراه از مجتمع های تولید بذر و  نشا سالم استان بازدید کردند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید یکی از مشکلات اراضی شالیزاری گیلان را تغذیه برنج عنوان کرد و گفت: ایجاد مجتمع های تولید بذر برنج و بانک نشا گیلان علاوه بر تولید نشاء با کیفیت مناسب، پشتیبانی کشاورز در امر شالیکاری، تولید محصول مرغوب تر و همچنین مزایای اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه این مجتمع های تجاری با هدف تولید بذر برنج و تولید نشا در استان در حال فعالیت می باشد، تصریح کرد: کاهش ریسک تولید، کاهش دوره زمان انجام فعالیت عملیات زراعی به خصوص کاشت و برداشت از اهداف فعالیت این مجتمع است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با برنامه ریزی دقیق و مدون باید نسبت به افزایش میزان تولید بذر گواهی شده برنج در راستای افزایش سطح پوشش اراضی و کاهش دوره نشاء به جهت همزمانی بیشتر مزارع در رسیدگی بهبود تغذیه محصول برنج، همچنین بهره برداری از اراضی شالیزاری استان پس از برداشت برنج و در نیمه دوم سال به عنوان کشت دوم اقدام نمائیم.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مجتمع های تولید بذر برنج و بانک نشا گیلان با هدف تولید بذر و نشاء سالم و گواهی شده ایجاد شده است.

مهندس درجانی افزود: بانک های نشا باید در پشتیبانی کشاورز (کاشت داشت برداشت) همیار کشاورز باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید