Iranian Agriculture News Agency

امکان تولید قارچ خوراکی در زمین‌های غیرکشاورزی

قارچ خوراکی به عنوان یک محصول کشاورزی علاوه بر تأمین نیازهای غذایی و ارزش تغذیه‌­ای بالا، از منابع ارزشمند آب و خاک کشاورزی نیز کمترین استفاده را می‌کند و بازدهی مناسبی نسبت به سایر اقلام کشاورزی و حیوانی دارد.

امکان تولید قارچ خوراکی در زمین‌های غیرکشاورزی

الهام فتاحی فر معاون دفتر امور گلخانه ها، قارچ ، سبزی و صیفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا  با بیان اینکه  امکان استفاده از زمین‌های غیرکشاورزی برای تولید این محصول وجود دارد، گفت: این موضوع سبب می شود تا زمین های کشاورزی حفظ شود.

او  با بیان اینکه پرورش این محصول نسبت به سایر محصولات کشاورزی مزایای بسیاری دارد، افزود: می‌توان با بهره گیری از ضایعات و پسماندهای کشاورزی به عنوان ماده اولیه در کاشت این محصول استفاده کرد.

فتاحی‌فر با تاکید به اینکه  تولید قارچ خوراکی در تمام فصول و تعدد دوره کشت بدلیل کوتاه بودن دوره تولید از دیگر عوامل موثر برای کشت این محصول خواهد بود ، افزود: مصرف آب کمتر در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی و باغبانی نیز از دیگر عوامل موثر و به صرفه برای کشت قارچ خوراکی است.

 معاون امور گلخانه ها، قارچ ، سبزی و صیفی به پایین بودن مصرف سرانه این محصول اشاره کرد و گفت: افزایش صنایع فراوری قارچ خوراکی در کشور از جمله کنسرو قارچ،  قارچ خشک، پودر قارچ و غذاهای آماده با قارچ خوراکی در این زمینه می تواند در میزان افزایش سرانه مصرف موثر باشد.

او با تاکید بر ضرورت افزایش مصرف سرانه قارچ خوراکی گفت: قارچ های خوراکی حاوی 9 اسید آمینه ضروری بدن است و می توانند منبع مناسبی برای تامین پرورتئین موردنیاز بدن بویژه در سالمندان و بیمارانی که از نظر مصرف پروتئین حیوانی (گوشت و ...) محدودیت مصرف دارند، باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید