Iranian Agriculture News Agency

به صورت پایلوت انجام شد

انتقال سبزی و صیفی به فضای کنترل شده در 8 استان کشور

جلسه توجیهی کارگروه انتقال کشت با هدف انتقال بخشی سبزی و صیفی از فضای باز به محیط کنترل شده برگزار شد.

انتقال سبزی و صیفی به فضای کنترل شده در 8 استان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا علی عصمتی قائم مقام مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها ،گیاهان زینتی و قارچ با بیان اینکه از سال گذشته با دستور وزیر جهاد کشاورزی برنامه انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به فضای کنترل شده ابلاغ شده است ،گفت:  در این راستا هشت استان به صورت پایلوت در سال جاری برای این منظور انتخاب شده‌اند.

 او با بیان اینکه از این استان‌ها سهمیه استان فارس نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر یوده است، گفت: ۳۲۵ هکتار گلخانه برای انتقال کشت از فضای باز به فضای کنترل شده برای این استان در سال جاری در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: ۶۵۰ هکتار نیز برای توسعه گلخانه ها در این استان برنامه‌ریزی شده است.

عصمتی با تأکید به اینکه برای این منظور باید متقاضیان سه برابر ظرفیت شناسایی شوند، گفت: آگاهی بهره‌برداران از موضوع این طرح و ممنوعیت کشت فلفل و خیار طی سالهای آتی به این موضوع کمک خواهد کرد.

قائم مقام مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها ،گیاهان زینتی و قارچ با بیان اینکه در استان فارس ۱۱ طرح بزرگ در صندوق توسعه ملی مصوب شده است، افزود: از سال جاری بر اساس بند الف تبصره ۱۸ به واحدهای گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌شود.

 او در پایان با اشاره به اینکه هدف گذاری استان فارس طی برنامه ۱۰ ساله هفت هزار هکتار گلخانه ها بوده است، گفت: در سال جاری 11 طرح به میزان 260هکتار در این استان گلخانه ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید