Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

اختصاص ارز نیمایی برای وادرات بذر

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بذر مصرفی از این پس با ارز نیمایی وارد می شود.

اختصاص ارز نیمایی برای وادرات بذر

به گزارش خبرنگار ایانا محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش اولین جشنواره ملی آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر محصولات کشاورزی از گروه یک کالایی به گروه دو کالایی تغییر یافته است که این موضوع سبب می شود تا وارکنندگان از این بعد آن را با ارز نیمایی وارد کنند.

طهماسبی با تاکید بر  این که ارز بیشتر گیاهان از اولویت گروه یک کالایی به گروه دو کالایی رفته و در اولویت اول است، افزود: این امر می‌تواند در نهایت به رقابت در بازار داخل و افزایش سرمایه‌گذاری منجر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت تسهیلات برای سایبان ها گفت :بر اساس طرح متقاضیان  80 درصد تسهیلات با سود 7 تا 9 درصد دریافت خواهند کرد و 20 درصد نیز سهم آورده آنان خواهد بود.

او ادامه داد: این تسهیلات در مناطق کمتر برخوردار 7 درصد و در مناطق برخوردار 9 درصد است و همچنین زمان بازپرداخت آن 5 ساله است و بانک عامل هم  بانک کشاورزی است.

طهماسبی با اشاره به مشکلات انتقال ارز به ویژه دلار و یورو گفت: این موضوع واردات بذور اصلاح شده هیبرید را با مشکل مواجه کرد، اما وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اولویتی که برای بذور دارد این مشکل را حل کرد، زیرا بذر از اولویت‌های تولید به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید