Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

5800 هکتار گلخانه امسال ایجاد می شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای توسعه 5800 هکتاری گلخانه ها در سال جاری خبر داد.

5800 هکتار گلخانه امسال ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی در دومین روز همایش سازگاری با کم آبی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب شده تا کشورمان به نمایشگاهی از گونه های گیاهی و جانوری تبدیل شود، گفت: در حال حاضر ٢ میلیون و ٨٠٠ هکتار  باغ در کشور وجود دارد.

طهماسبی با اشاره به احیا رسوم قدیمی در حوزه آب، افزود: باغ های زیرزمینی در استان بوشهر مانع ورود آب شیرین به دریا می شدند و علاوه بر تولید محصول همچنین از هجوم آب دریا به ساحل جلوگیری می شد.

او با بیان اینکه آب انبارها، سدهای زیرزمینی و قنات ها نیز از دیگر رسوم قدیمی هستند، افزود: این رسوم باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت گلخانه های کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما از  لحاظ استاندارد و ساخت سازه همتراز کشورهای اروپایی است و علاوه بر آن دانش بومی در این حوزه با نواوری در کشور ما تلفیق شده است.

طهماسبی با تاکید به دستور وزیر جهاد کشاورزی و انتقال محصولات آب بر به داخل گلخانه ها افزود: در سال جاری ٥ هزار و ٨٠٠ هکتار گلخانه افزوده می شود و برای این مهم ٥ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

طهماسبی با اشاره به گلخانه های هیدروپونیک و سیستم بازچرخانی آب گفت: در سیستم بازچرخانی ٨٠ تا ٩٠ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

او در پایان افزود: صرفه حویی در مصرف آب علاوه بر همکاری سازمان های مربوطه نیازمند قرهنگ سازی در این بخش است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید