Iranian Agriculture News Agency

برومندی:

حدود 5 هزار میلیارد تومان مصوبه برای زیرساخت های باغبانی در استان های مختلف کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سفرهای استانی هیات دولت با توجه به پیشنهادات معاونت باغبانی و تلاش های وزیر جهاد کشاورزی حدود 5 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های باغبانی در استان های مختلف کشور مصوبه گرفتیم.

حدود 5 هزار میلیارد تومان مصوبه  برای زیرساخت های باغبانی در استان های مختلف کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رویدادهای فناورانه نوین کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: ریل گذاری جدید و طرح تحول در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حال اجرا است.

وی  با اشاره به مظلومیت بخش باغبانی در سال های مختلف، افزود: همه محقیقین بر این باور هستند که مزیت اقتصادی ایران باغبانی است.

به گفته معاون امور باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی، بهره وری اقتصادی آب در بخش باغبانی بیشتر است و دلایل مختلفی به عنوان مزیت باغبانی از جمله اشتغال، درآمد ارزی  مطرح است.

برومندی یادآور شد: اساسا کشاورزی کشور ما به دلیل خرد بودن اراضی، تعدد بهره برداران، پایین بودن مواد آلی خاک، مخاطرات طبیعی، کمبود جدی آب کشاورزی معیشتی است.

وی  با تاکید بر اینکه  مهمترین دغدغه بشر امروز و آینده دغدغه غذا است، افزود:  برای حفظ اقتدار غذایی کشور برنامه ریزی قوی همراه با نگاه جدید در کشاورزی کشور حاکم کنیم.

برومندی تصریح کرد: 3میلیون باغ در کشور وجود دارد که اغلب سنتی است که 1 میلیون آن فرسوده بوده یعنی علیرغم استفاده از آب این باغات اقتصادی نیست و باید باغات را اصلاح، نوسازی، احیا کنیم.

وی یادآور شد: در سفرهای استانی هیات دولت با توجه به پیشنهادات معاونت باغبانی و تلاش های وزیر جهاد کشاورزی حدود 5 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های باغبانی در استان های مختلف کشور مصوبه گرفتیم.

به گفته برومندی، برای اصلاح و احیا باغات بالغ بر 1200میلیارد تومان مصوبه برای استان های مختلف گرفتیم.

وی ادامه داد: با همفکری های انجام شده برای حل مسائل نهال در بسیاری استان های کشور برای ایجاد باغات مادری مصوبه گرفتیم و برای احداث  37 باغ مادری در گونه و رقم های مختلف در حال برنامه ریزی هستیم.

وی در پایان گفت: با ارتباط تنگاتنک بین اجرا و تحقیقات فعالیت های بزرگی انجام میشود.

 

پدیدآورنده: ساناز بردبار 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید