Iranian Agriculture News Agency

نوروزی تصریح کرد:

امنیت غذا و دارو، دو مقوله مهم در اقتصاد مقاومتی

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: امنیت غذا و امنیت دارو، دو مقوله مهم در بحث اقتصاد مقاومتی هستد.

امنیت غذا و دارو، دو مقوله مهم در اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار ایانا، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همایش آغازین سال زراعی 1401 - 1402 طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور با اشاره به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: امنیت غذا و امنیت دارو، دو مقوله مهم در بحث اقتصاد مقاومتی هستد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های سال 1400 ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث امنیت دارو با تکیه بر داخلی سازی مواد اولیه دارویی باعث صرفه جویی ارزی (حداقل 350 میلیون دلار ) برای کشور شد که این امر با مشارکت اتحادیه‌ها، سندیکاها و تشکل‌هایی که در بخش دارویی فعالیت دارند محقق شد.

نوروزی با اشاره به گزارشات ارائه شده در بحث امنیت غذایی و اهمیت این مسئله، افزود: تمام دستگاه‌های کشور مسئولیت دارند که به اعتلای کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدام به کشت دیم توسط وزیر جهاد کشاورزی بخش وسیعی از ماموریت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث غذایی را پوشش می‌دهد، خاطر نشان کرد: ما در مقوله توانمند سازی اقتصادی در برابر افراد کم توان اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، محروم و مرزی مسئولیت داریم؛ نه اینکه مسئول اصلی باشیم، در برابر کمک به دستگاه‌هایی که در جهت رفع فقر در جامعه و توانمدسازی اقتصادی فعالیت می‌کنند مسئولیت داریم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تصریح کرد: انجام ماموریت‌ ما در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به صرفه‌جویی ارزی، قطع وابستگی، خود کفایی و همچنین مقاوم شدن کشور در برابر تکانه‌های خارجی خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری کشور باید در برابر تکانه‌های بیرونی در تکامل و ایستادگی باشد و این ماموریت همه ماست.

وی به همراهی و همدلی وزیرجهاد کشاورزی با مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اشاره کرد و گفت: هماهنگی و دلسوزی مشترک این دو مجموعه باعث شد که برخلاف تصور همه و با توجه به شدت خشکسالی که تقریبا سال گذشته و امسال بی سابقه بود، خداوند برکتش را نازل کرد و به دستاوردهایی رسیدیم که این دستاوردها در این شرایط آب و هوایی و خشکسالی یک مقدار بعید بود اما با لطف خداوند و زحمت و تلاش همه  همکاران در حوزه مسئولیت خود این کار به خوبی تحقق پیدا کرد.

نوروزی عنوان کرد: جایگزینی خرید گندم داخلی به جای خرید گندم خارجی به اضافه تعادل ارزی می‌تواند باعث اقتصادی شدن فعالیت کشاورزی و در نتیجه مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق بیوفتد شود که برای تحقق این امر باید انگیزه اشتغال را بالا ببریم و فعالیت کشاورزی را اقتصادی کنیم که این فعالیت کشاورزی امروز اقتصادی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ما در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در بخش امنیت غذایی و هم در بخش امنیت دارویی گام های بلندی برداشته‌ایم؛ در حوزه شیلات و توسعه مزارع بزرگ تولید آبزیان هم نیازمند تهیه طرح و سرمایه‌گذاران هستیم تا حرف‌های بهتری برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید