Iranian Agriculture News Agency

"نوروزی" در حاشیه همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور:

800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال دوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

طرح جهش تولید در شیلات در مرحله مقدماتی است

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با وجود خشکسالی در کشور عمده اهداف برنامه تحقق پیدا کرده و در سال دوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور به 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی رسیدیم و اهداف دیگر برنامه دنبال می شود.

800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال دوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

به گزارش خبرنگار ایانا، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در حاشیه همایش آغازین سال زراعی 1401-1402 طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تامین بذر، کود، ماشین آلات و امکانات مورد نیاز کشت دیم را از طریق سازمان های ذی ربط در وزارت جهاد کشاورزی تامین می کند و شرایط خوبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی در کشور عمده اهداف برنامه تحقق پیدا کرده و در سال دوم به 800 میلیون دلار صرفه جویی ارزی رسیدیم و همچنان اهداف دیگر برنامه دنبال می شود و امسال در سال سوم برنامه، تحقق اهداف کشت 4.2 میلیون هکتاری اراضی دیم دور از دسترس نخواهد بود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در رابطه با طرح جهش تولید در شیلات عنوان کرد: پیشنهادی را وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ورود ستاد در حمایت از حوزه آبزیان و شیلات مطرح کرد که مقرر شد طرح مشترکی در این زمینه تهیه و تدوین شود تا بتوانیم به صورت مشترک این طرح را پیش ببریم اما هنوز در مرحله مقدماتی است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی و تولید عسل وارد عمل شده و تولیدات بسیار خوبی داشته است که آثار این اقدامات به جامعه منتقل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید