Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

پرداخت مطالبات گندمکاران تا هفته آینده به روز می شود

پرداخت بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تا به امروز

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران تا هفته آینده به روز می شود.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا هفته آینده به روز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا؛ سید جواد ساداتی نژاد، امشب  در خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت:  تا به امروز چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم   خریداری شده و در حال رسیدن به مرز ۵ میلیون تن هستیم و امیدواریم با توجه به شرایط که وجود دارد به مرز ۶ میلیون تن خرید گندم در کشور برسیم.

به گفته وی، در سال گذشته میزان خرید گندم در کشور ۴.۵ میلیون تن بوده است.

وی با بیان تا به امروز ۴۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: با پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان  دیگر از مطالبات گندمکاران طی امروز  تا ۱۱ تیرماه مطالبات گندم خریداری شده پرداخت شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا  ۱۰ روز عقب ماندگی در پرداخت مطالبات را از طریق بانک های مختلف و سازمان برنامه و بودجه تا هفته آینده به روز کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را بانک کشاورزی  بر اساس قانون پرداخت خواهد کرد و همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان دیگر بر عهده سایر بانک ها بوده و الباقی بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در پرداخت  مطالبات  گندمکاران داریم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با سرعت خودمان را در این زمینه به روز کنیم.

 وی با اشاره به اتخاذ سه تصمیم مهم در ابتدای امسال برای حمایت از تولید داخل بخصوص در گندم  و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی در دولت سیزدهم، افزود: در ابتدای سال قیمت گندم به ۱۱,۵۰۰ تومان افزایش یافت که تصمیم بسیار مهمی بوده است. 

ساداتی نژاد با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه در این راستا، گفت: این اتفاق در تغذیه اثرگذار است و  فوق العلاده مهم در عملکرد غلات به شمار می‌رود.

وی خرید قراردادی از شهریور ماه را سومین تصمیم برای حوزه گندم عنوان کرد و افزود: لذا ما در سال آینده با این سه تصمیم؛ وضعیت بسیار مطلبوبی را در تولید گندم، خرید آن و رسیدن به خودکفایی خواهیم داشت. 

وی با بیان این که ما روزانه در حال خرید گندم هستیم، یادآور شد: این خرید تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت و ما در حال حاضر ده روز تاخیر در پرداخت گندم خریداری شده داریم و انشالله با پیگیری های در حال انجام آن را به روز خرید  نزدیکتر می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی در پایان از همه  گندمکاران که با غیرت در جهت خودکفایی و تامین امنیت غذایی تلاش میکنند از بابت تاخیر در پرداخت مطالبات عذرخواهی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید