Iranian Agriculture News Agency

ربانی:

تاکید بر ابعاد مختلف سلامت غذا در اسلام

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: غذای کامل و سالم از منظر اسلام باید از نظر روحی، سلامت مواد مغذی و حقوق مردم مورد توجه باشد.

تاکید بر ابعاد مختلف سلامت غذا در اسلام

به گزارش خبرنگار ایانا، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نخستین همایش روز جهانی سلامت غذا که در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن بر نعمات و غذای طیب و پاک بسیار تاکید شده است.

وی افزود: در قرآن آمده است از آنچه در زمین است به شرط حلال و طیب بودن آن بهره ببرید بنابراین غذا باید سلامت باشد و امنیت غذایی باید در راستای سلامت و حلال بودن غذا باشد.

ربانی تصریح کرد: مواد غذایی صرفا در سلول‌های غذایی بررسی نمی‌شود بلکه اثرات روحی و روانی غذا هم در قرآن تاکید شده است و نیاز است که دانشمندان ایرانی بر روی سلامت روحی و روانی غذا بر بدن هم تحقیق کنند.

وی با بیان اینکه غذای حلال از غذای سالم هم فراتر است، عنوان کرد: مطالعه ما برروی غذای سالم باید افقی فراتر داشته باشد و پیگیری ما برای غذای سالم باید فراتر از مواد مغذی باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: غذای کامل و سالم از منظر اسلام باید از نظر روحی، سلامت مواد مغذی و حقوق مردم مورد توجه باشد و امیدوارم این اجلاس بتواند به ارتقاء سلامت غذا در هر سه بعد کمک کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید