Iranian Agriculture News Agency

جلیلی مقدم پیش بینی کرد:

تولید 1.3 میلیون تن خرما در سال جاری

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از برآورد تولید یک میلیون و 300 هزار تن خرما در سال جاری خبر داد.

تولید 1.3 میلیون تن خرما در سال جاری

زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از پیگیری برای ایجاد زنجیره‌های تولید محصول خرما خبر داد و گفت: مجموع تولید این محصول در سال جاری حدود یک میلیون و 300 هزار تن برآورد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران رتبه سوم جهانی در تولید خرما را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال گذشته 338 هزار تن خرما باارزش 296 میلیون دلار صادرشده است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری تصریح کرد: در سال گذشته کشت خرما رقم مجول، بر اساس نظر پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری در استان‌ها پیگیری شد. 

3597076

جلیلی مقدم با تأکید بر اینکه مدیریت ضایعات نخل خرما در این محصول بسیار دارای اهمیت است، گفت: مدیریت هدررفت و بازیافت ضایعات درختان نخل خرما با احداث چند واحد کارخانه نئوپان سازی  از برنامه‌های آتی است.

وی با بیان اینکه از ایجاد پایانه‌های صادراتی محصول خرما حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی خرما در شرکت بورس کالای ایران هستیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری با اشاره به اینکه اصلاح و بازسازی نخیلات کشور از اهمیت بسزایی برخورداراست، یادآور شد: با اجرای این مهم، می‌توانیم مکانیزه کردن نخیلات و به‌کارگیری ادوات مناسب نخیلات را سرعت ببخشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید