Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران:

واحدهای پرورش قارچ خوراکی در سال ١٣٩٩ بیش از ١٠٦ هزار تن قارچ خوراکی تولید کردند

واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور در سال ١٣٩٩، بیش از ١٠٦ هزارتن قارچ خوراکی (دکمه‎‌ای و صدفی) تولید کرده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٦ حدود ٤٣ هزار تن (٦٩ درصد) افزایش داشته است.

واحدهای پرورش قارچ خوراکی در سال ١٣٩٩ بیش از ١٠٦ هزار تن قارچ خوراکی تولید کردند

به گزارش ایانا به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج سرشماری ازواحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور منتشر شد.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می‌دهد واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور در سال ١٣٩٩،  بیش از ١٠٦ هزارتن قارچ خوراکی (دکمه‎‌ای و صدفی) تولید کرده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٦ حدود ٤٣ هزار تن (٦٩ درصد) افزایش داشته است.

بر اساس نتایج حاصل از این آمارگیری در سال ١٣٩٩ تعداد ١٩٥٣ واحد پرورش قارچ خوراکی در سطح کشور وجود داشته که ١٢٦٧ واحد فعال و بقیه (٦٨٦ واحد) غیر فعال بوده است. در سال ١٣٩٦ تعداد موسسه‌های پرورش قارچ خوراکی، ١٦١٣ واحد بوده است.

درسال ١٤٠٠ تعداد سالن‌های تولید در واحدهای پرورش قارچ خوراکی، ٨٥١٨ سالن بوده است که نسبت به آمارگیری انجام شده در سال ١٣٩٦، ٣٠ درصد افزایش یافته است. همچنین مساحت سالن‌های تولید در سال ١٤٠٠ حدود ١٨٧٨ هزار متر مربع  بوده است که در مقایسه با سال ١٣٩٦، افزایش ١٠٠ درصدی داشته است.

تعداد کل کارکنان شاغل در واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور در سال ١٣٩٩، ٨٥٠٥ نفر بوده که ٧٠ درصد شاغلان این مؤسسات مرد بوده‌اند.

سرشماری از واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور در تابستان سال جاری با مشارکت مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان‌ها اجرا شد. در این طرح آمارگیری، ٩٨ نفر آمارگیر، بازبین و کارشناس مسئول به مدت ٢٠ روز در فرآیند جمع آوری و کنترل اطلاعات مشارکت داشته‌اند.

فایل الکترونیکی چکیده نتایج سرشماری از واحدهای پرورش قارچ خوراکی کشور، در بخش تازه‌های نشر درگاه ملی  آمار به نشانی www.amar.org.ir  قابل دسترسی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید