Iranian Agriculture News Agency

سعادتی‌کیا خبر داد:

اجرای کشت قراردادی گندم در 7 استان کشور

مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در 7 استان کشور خبر داد.

اجرای کشت قراردادی گندم در 7 استان کشور

به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی‌کیا، مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، با بیان اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری طرح کشت قراردادی گندم در 7 استان کشور است، افزود: کشت قراردادی گندم در استان های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان ، گلستان و هرمزگان توسط این شرکت در حال اجرا است.

سعادتی‌کیا سطح زیر کشت گندم در این 7 استان را در قالب این طرح تا 24 آذر ماه سال جاری بالغ بر 106 هزارو 825 هکتار دانست و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان 317 هزارو 377 تن گندم از این مقدار سطح زیر کشت برداشت و تحویل داده شود.

او تعداد کشاورزان مشارکت کننده در این طرح را تا پایان هفته گذشته بیش از 7800 نفر اعلام کرد و گفت: به این تعداد کشاورز بر اساس قراردادهای منعقده،  39 هزارو 698  تن نهاده ارائه شده‌است.

وی  اظهار داشت: براساس تفاهم بین مجری طرح و صندوق بیمه کشاورزی، تاکنون اطلاعات 42 هزارو 988 هکتار از سطح زیر کشت کشاورزان به صندوق بیمه ارسال شده است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح  که در راستای حمایت از کشاورزان و به منظور جهش تولید این محصول راهبردی در کشور است، در سال‌های آینده توسعه یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید