Iranian Agriculture News Agency

محبی در گفتگو با خبرنگار ایانا:

استقبال جامعه صیادی از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: در پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات، بخشی از فعالیت های صیادی در شمال و جنوب کشور را در قالب شرکت ها و اتحادیه های صیادی در معرض نمایش قرار داده ایم که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

استقبال جامعه صیادی از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات

سید پرویز محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات اظهار کرد: با توجه به وقفه ای که برای نمایشگاه شیلات در سال گذشته ایجاد شد، تولیدکنندگان به خصوص بخش صیادی،  اشتیاق بسیاری برای شرکت در این نمایشگاه داشتند.

وی افزود: در این نمایشگاه بخشی از فعالیت های صیادی در شمال و جنوب کشور را در قالب شرکت ها و اتحادیه های صیادی در معرض نمایش قرار داده ایم که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

محبی تصریح کرد: 5 غرفه اختصاصی برای فعالیت های بخش صیادی داریم که 4 غرفه مربوط به جنوب و یک غرفه مربوط به شمال کشور است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: فعالین صنایع شیلاتی مرتبط با صید و صیادی از قبیل صنایع کنسرو و فرآوری و تولید پودر ماهی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

وی در رابطه با وضعیت صید و صیادی از ابتدای سال 1400 تاکنون گفت: سال گذشته میزان صید صیادان 715 هزار تن انواع آبزیان بوده است که عمدتا این صید در جنوب کشور انجام شده است، امسال هم تاکنون روند رو به رشدی در صید داشته ایم که شامل تمام زیر بخش های صیادی اعم از صید راه دور، شمال و جنوب کشور می شود.

محبی با اشاره به سوخت رسانی به قایق های صیادی عنوان کرد: مشکلات بخش سوخت یارانه ای صیادان با پیگیری های انجام شده برطرف شده است و تنها در صید پرساین دو قایقی که یکی به عنوان تدارکات و یکی به عنوان صیاد است نیاز به پیگیری بیشتری داریم که در حال انجام است. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید