Iranian Agriculture News Agency

رضایی خبر داد:

صادرات نزدیک به یک میلیون تُن شیر خام در سال 99

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته حدود یک میلیون تُن شیر خام صادر شده و این صنعت به خوداتکایی رسیده است.

صادرات نزدیک به یک میلیون تُن شیر خام در سال 99

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مرتضی رضایی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد افزود: سال گذشته تولید شیر در ایران به مرز ۱۱.۵ میلیون تُن رسید که نزدیک به یک میلیون تُن آن صادر شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال تولید شیر به ۱۱.۹ میلیون تُن برسد که این نشانه خوداتکایی در این صنعت و تامین کامل نیازهای داخلی است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به تولید  به ۸۷۰ تا۸۸۰ هزار تُن گوشت قرمز در ایران نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در کشور بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن گوشت مرغ صنعتی تولید شد که با احتساب ۲۰۰ هزار تُن تولید گوشت شترمرغ، بوقلمون، مرغ مادر و مرغ تخمگذار، در پایان دوره مجموع تولید گوشت طیور کشور به از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد.

 وی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی مانند این نمایشگاه که دامداران و مرغداران را با فناوری ها، داروها، تجهیزات و مواد جدید آشنا می کند موجب ارتقا این صنعت می‌شود و می‌تواند گام مهمی در راه ارتقا کمی و کیفی تولیدات شامل ایجاد ترکیبات ژنتیکی دام و افزایش تولید شیر و گوشت با اجرای طرح‌های اصلاح نژاد شود.

رضایی همچنین با اشاره به بالا بودن ضریب نفوذ فناوری در صنعت دامپروری کشور گفت: جز دامداری‌های روستایی، همه دامداری‌های کشور به شکلی از فناوری های نوین استفاده می کنند.

اصفهان از مناطق اصلی کشور در حوزه صنایع مختلف کشاورزی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید انواع محصولات ایفا می کند بطوری‌که از نظر رتبه‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تُن گوشت مرغ و  یکصد هزار تُن تخم‌مرغ، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این  بخش اقتصادی است.

این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. 

اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست. 

نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی به مدت پنج روز تا ۲۱ خرداد جاری در ۱۷ هزار مترمربع فضای محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با هدف معرفی کالاها و محصولات جدید و فناوری‌های نو در صنعت دام و طیور، ایجاد فرصت تعامل با تولیدکنندگان، بازرگانان و متخصصان، ایجاد فرصت عقد قراردادهای کاری و اخذ نمایندگی برپاست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید