Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران خبر داد:

پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به زنبورداران

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران گفت: با توجه به رویکرد صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران در بخش تامین نقدینگی مورد نیاز زنبورداران در سال گذشته بالغ بر 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق تشکل های زنبورداری در اختیار زنبورداران قرار گرفته است.

پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به زنبورداران

به گزاش خبرنگار ایانا، بهزاد بانکی پور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران در رویداد مجازی صنعت پرورش زنبور عسل در ایران ( فرصت ها و چالش ها) که همزمان با روز جهانی زنبور عسل برگزار شد، گفت: با توجه به رویکرد صندوق حمایت از توسعه زنبورداری ایران در بخش تامین نقدینگی مورد نیاز زنبورداران در سال گذشته  بالغ بر 25 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت  از طریق تشکل های زنبورداری در اختیار زنبورداران قرار گرفته است.

وی با اشاره اینکه در تامین نهاده‌های زنبورداران نیز اقداماتی توسط صندوق حمایت از توسعه زنبورداران ایران انجام شده است، افزود: با افزایش نرخ نهاده ها و محدودیت سرمایه این صندوق، حدود 2 هزار تن نهاده در اختیار بهره برداران از طریق تشکل های این بخش قرار داده شده است که این رقم کمتر از سال های قبل بوده است.

بانکی پور با بیان اینکه با حمایت وزارت جهاد کشاورزی اولین شتاب دهنده تخصصی و استارتاپ این بخش  با هدف توسعه شرکت های نوآور در بخش زنبور عسل ایجاد شده است، افزود: برای این منظور توسعه محصول و فرآورده های طبیعی با پایه فرآورده های زنبور عسل مد نظر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در فروش محصولات عسل توفیقات خوبی داشته ایم، تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه زنبوردارن ایران به عنوان بزرگترین خریدار ژل رویال  نقش پر رنگی در صنعت زنبورداری داشته است.

وی با بیان اینکه  در زمینه توسعه محصولات جانبی صنعت زنبورداری فعالیت خوبی داشته ایم که سبب می شود قدرت چانه زنی زنبورداران افزایش یابد، یادآور شد: در تولید زهر زنبور فعالیت های ویژه‌ای انجام شده و به زودی از دانش استحصال ماده مؤثره زهر زنبور توسط مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی رونمایی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید