Iranian Agriculture News Agency

در پیامی به مناسبت روز جهانی زنبورعسل عنوان شد:

آمادگی برای توسعه روابط بین زنبورداران ایران و اسلوونی

کریستینا رادی سفیر جمهوری اسلوونی در ایران خطاب به زنبور داران ایرانی به مناسبت روز جهانی زنبور عسل در رویداد ملی ( مجازی) صنعت پرورش زنبور عسل در ایران با شعار فرصت ها و چالش ها پیامی را صادر کرد.

آمادگی برای توسعه روابط بین زنبورداران ایران و اسلوونی

به گزارش خبرنگار ایانا؛ متن پیام سفیر جمهوری اسلوونی بدین شرح است:

زنبور داران عزیز ، همکاران و دوستان عزیز ،

با توجه به بیماری همه گیر کووید-19 ، امسال، چهارمین بزرگداشت بین المللی روز جهانی زنبور عسل به طور مجازی برگزار می شود و توجه جدیدی را به اهمیت خودکفایی در زمینه مواد غذایی محلی که زنبورها و سایر گرده افشان ها در آن نقش حیاتی دارند، نشان می دهد.

سفارت جمهوری اسلوونی در ایران نیز روز جهانی زنبور را بصورت مجازی جشن خواهد گرفت. ما امیدواریم که وضعیت تا حدی بهبود یابد تا بتوانیم مهمترین پروژه ها را در نیمه دوم سال ، در زمان ریاست کشور اسلوونی در شورای اتحادیه اروپا، انجام دهیم.

فعالیتهای ما در درجه اول بر ارتقا زنبورداری و محافظت از گرده افشان ها و همچنین همکاری در سطح حرفه ای بین المللی متمرکز خواهد بود. ما تمایل داریم از طریق پروژه های طولانی مدت از زنبورداران ایرانی پشتیبانی حرفه ای کرده و همکاری آنها با جامعه جهانی را ترغیب نماییم.

همانطور که سال گذشته در سخنرانی خود در کنگره زنبورداران در کرج اشاره نمودم، زنبورداری ایرانی در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند. با وجود چالش های فراوان ، انجمن های زنبورداری و موسسات حرفه ای سخت در تلاشند تا ارتباط نزدیکتر با جامعه بین المللی برقرار کنند.

بدین منظور ، همکاری بین اسلوونی و ایران در بخشهای مختلف زنبورداری ، با تأکید بر آموزش حرفه ای ، اجرای کنترل موثر بهداشت ، انتقال دانش نو، روش ها و فن آوری ها در زمینه گسترده ای از زنبورداری ، تقویت شده است. امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن زنبورداران اسلوونی و انجمن زنبورداران ایران مطمئنا به این تلاشها کمک خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 2021 را سال بین المللی میوه و سبزیجات (IYFV) اعلام کرده است که فرصتی بی نظیر را برای افزایش آگاهی در مورد نقش مهم میوه ها و سبزیجات، ارائه می نماید. در روز جهانی زنبور عسل، بیایید به خود یادآوری نماییم که چگونه گرده افشان ها به تولید میوه ها و سبزیجات مغذی و متنوع کمک می کنند.

به مناسبت روز جهانی زنبور عسل ، مایلم به شما تبریک بگویم و بار دیگر بر آمادگی سفارت جمهوری اسلوونی در ایران برای ادامه تلاش های خود برای توسعه روابط بین زنبورداران ، سازمان ها و نهادهای حرفه ای در هر دو کشور تأکید می نمایم.

       کریستینا رادی

  سفیر جمهوری اسلوونی در ایران

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید