Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

افزایش 7.3 میلیون راسی دام سبک در زمستان 1399

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل زمستان ١٣٩٩ و مقایسه آن با اطلاعات زمان مشابه در سال ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور ٧,٣ میلیون رأس و تعداد دام پروار شده بیش از ١.٥ میلیون رأس افزایش داشته است.

افزایش 7.3 میلیون راسی دام سبک در زمستان 1399

به گزارش ایانا به نقل از مرکز آمار، بر اساس نتایج این آمارگیری، تعداد «گوسفند و بره» و « بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشــور در اسفند ماه ١٣٩٩ به‌ترتیب ٥٣,٩ و ١٨.٣ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال ١٣٩٨، به‌ترتیب ١١.٨ درصد و ٩.٧ درصد افزایش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری در فصل زمستان سال ١٣٩٩ تعداد ٣,٥ میلیون رأس گوسفند و بره و ٩٨٠ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است.

نتایج این آمارگیری همچنین نشان می‌دهد در فصل زمستان سال ١٣٩٩، نزدیک به ١٣ میلیون رأس بره و ٤,١ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است.

با توجه به تعداد دام‌های متولد شده و طول دوره پروار دام سبک، پیش‌بینی می‌شود عرضه دام‌های سبک پرواری از اواخر بهار و در فصل تابستان سال‌جاری، با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید