Iranian Agriculture News Agency

فروغی در گفتگو با ایانا:

میزان تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: بر اساس آمار در بهمن و اسفند حدود 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و میزان تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است.

میزان تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است

پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر استمرار تولید اظهار کرد: اصلاح قیمت مرغ نه تنها بر روی میزان تولید بلکه بر روی نحوه برخورد تعزیرات با مرغدارانی که به هر دلیل نتوانستند مرغ خود را به بازار برسانند، موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در 5 ماه گذشته ساختار مدونی برای نحوه تحویل مرغ تعبیه نشده بود و مرغداران با ادارات صمت استان‌ها مکاتبه داشتند تا اگرمرغ را نیاز دارند از مرغداران خریداری کنند اما این ادارات به مرغدارن جواز فروش مرغ به صورت آزادرا دادند و پس از حدود سه ماه تمام مرغدارنی که مرغ خود را آزاد فروختند توسط تعزیرات جریمه شدند.

فروغی تصریح کرد: یک مرغداری با ظرفیت 20 هزار مرغ، 750 میلیون تومان جریمه شد و این روند مرغداران بسیاری را از چرخه تولید خارج می‌کند.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر این که اصلاح قیمت یکی از فاکتورهایی است که مرغداران را به جوجه‌ریزی ترغیب می‌کند و مانع نگهداشت مرغ در مرغداری‌ها می‌شود، گفت: هزینه حمل و نقل، کارگر و واکسن هم افزایش یافته که باید مدنظر قرار گیرد تا باعث کاهش رغبت مرغداران به جوجه ریزی نشود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار در بهمن و اسفند حدود 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و میزان تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است.

فروغی با اشاره به اختلاف 15 هزار تومانی قیمت مرغ زنده تا رسیدن به خرده فروشی عنوان کرد: تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی باید بر روی قیمت مرغ نظارت داشته و با متخلفان برخورد کنند تا مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد و تولیدکننده هم متضرر نشود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید