Iranian Agriculture News Agency

یوسف‌خانی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

توزیع روزانه 2 هزار تن مرغ گرم و منجمد در استان تهران

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران گفت: نیاز روزانه استان تهران به مرغ 1700 تن است که با توزیع روزانه هزار تن مرغ گرم و هزار تن مرغ منجمد در استان، هیچ مشکلی در تامین بازار وجود نخواهد داشت.

توزیع روزانه 2 هزار تن مرغ گرم و منجمد در استان تهران

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با وضعیت عرضه مرغ در بازار اظهار کرد: در 50 روز اخیر توزیع مرغ در تهران را شروع کردیم و روزانه حدود 500 تا 700 تن مرغ گرم توزیع کردیم.

وی افزود: از روز دوشنبه هفته جاری، مقرر شد پشتیبانی امور دام هزار تن مرغ گرم را تامین کند که تاکنون تا 900 تن به صورت میانگین تامین شده است.

یوسف خانی در رابطه با قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: مرغ با قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود و بازرسان اصناف و تعزیرات بر نحوه و قیمت آن نظارت دارند.

وی با اشاره به میزان مرغ مورد نیاز استان تهران عنوان کرد: میزان مرغ مورد نیاز استان تهران به صورت روزانه حدود 1200 تن مصرف خانوار است که با مصارف صنعتی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و ... به 1700 تن می‌رسد که از میزان مرغ گرم مورد نیاز برای تهران حدود 900 تا هزار تن تامین شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران افزود: بقیه نیاز مرغ استان تهران از طریق عرضه مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان برای مصرف‌کننده تامین می‌شود، توزیع این مرغ تا روز گذشته حدود 200 تن در تهران بود اما روز گذشته مصوب شد روزانه حدود هزار تن مرغ منجمد توزیع شود که در مجموع 2 هزار تن مرغ توزیع خواهد شد و این میزان، بیش از نیاز تهران خواهد بود.

یوسف‌خانی با اشاره به این که از زمان دریافت حواله برای مرغ گرم تا تحویل آن به فروشندگان زمان زیادی به طول نمی‌انجامد، خاطرنشان کرد: اعضای صنف با در دست داشتن پروانه کسب معتبر به مراکز ما در میدان بهمن و حکیمیه تهرانپارس مراجعه می‌کنند و ظرف یک ساعت مرغ خود را دریافت می‌کنند.

وی در رابطه با دستور جدید عدم تحویل مرغ به فروشندگانی که اعتبار پروانه کسب آنها به اتمام رسیده است، گفت: پروانه‌های کسب 5 ساله است اما به دلیل شرایط کرونا، آن دسته از اعضای صنف که از تاریخ پروانه کسب آنها 5 ماه گذشته بود مرغ دریافت می‌کردند اما از روز گذشته دستور داده شد تا پروانه کسب‌های تاریخ گذشته مرغ تحویل نخواهند گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید