Iranian Agriculture News Agency

در بازدید از سردخانه پارس نیکان کهریزک مطرح شد؛

عرضه روزانه 300 تن مرغ منجمد در استان تهران

نماینده شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در سردخانه کهریزک گفت: در سه هفته اخیر این سردخانه به صورت روزانه، حدود 300 تن خروجی مرغ منجمد داشته است.

عرضه روزانه 300 تن مرغ منجمد در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا، براساس گزارش میدانی صبح روز چهارشنبه خبرنگار ایانا، روزانه 300 تن مرغ منجمد از سردخانه مرغ منجمد در کهریزک به بازار عرضه می‌شود.

در این بازدید میدانی، مهدی گودرزی نماینده شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در سردخانه کهریزک در گفتگو باخبرنگار ایانا اظهار کرد: این سردخانه ظرفیت ذخیره‌سازی 10 هزار تن مرغ و گوشت را دارد که شرکت پشتیبانی امور دام تهران از تاریخ 7 بهمن سال 98 در این سردخانه اقدام به ذخیره سازی کرده است.

وی افزود: به دلیل کاهش قیمت گوشت مرغ در سال گذشته و برای جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان به مرغداران، مرغ مازاد تولیدکنندگان را خریداری و ذخیره کردیم و در حال حاضر که قیمت مرغ در بازار رو به افزایش است این مرغ را به بازار عرضه می‌کنیم تا بازار به تعادل برسد.

گودرزی در رابطه با میزان ورود و خروج روزانه مرغ به این سردخانه تصریح کرد: در سه هفته اخیر این سردخانه به صورت روزانه، حدود 300 تن خروجی مرغ منجمد داشته است.

وی ادامه داد: مرغ منجمد سردخانه های اطراف تهران برای تامین بازار مرغ استان های تهران، قم، البرز و استان‌های اطراف است.

نماینده شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در سردخانه کهریزک گفت: در یک ماه گذشته، از مجموع کل سردخانه‌های تهران 5 هزار تن به استان‌های البرز، قم، اصفهان، فارس و بوشهر ارسال شده است.

وی در رابطه با میزان ذخایر پشتیبانی امور دام عنوان کرد: پشتیبانی هر سال حدود 70 هزار تن مرغ را در سردخانه‌های کل کشور ذخیره‌سازی می‌کند که استان تهران نسبت به استان‌های دیگر سهم بیشتری دارد.

گودرزی افزود: از آنجایی که استان تهران میزان ذخیره سازی بالاتری دارد در شرایط بحرانی به استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به تامین ذخایر استراتژیک توسط پشتیبانی امور دام کشور گفت: روزانه 150 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود که این میزان جوجه ریزی پس از عید، مرغ گرم کل استان را تامین می‌کند.

نماینده شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در سردخانه کهریزک در رابطه با ادامه روند توزیع مرغ منجمد در ایام عید و ماه رمضان بیان کرد: 10 هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان تهران ذخیره شده که پاسخگوی نیاز 13 روز عید نوروز خواهد بود.

وی افزود: 3 هزار تن مرغ تولید دی، آذر و بهمن در سردخانه کهریزک ذخیره شده که این ذخیره برای ماه رمضان است.

گودرزی با اشاره به این که 7 سردخانه در استان تهران کار ذخیره‌سازی مرغ را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هر کدام از این سردخانه‌ها هزار تا 4 هزار تن مرغ ذخیره سازی کرده‌اند و در ماه رمضان به تبع نیاز، مرغ به بازار عرضه خواهند کرد.

وی افزود: ظرفیت سردخانه پارس نیکان 10 هزار تن، سردخانه پامچال و کاروان هر کدام 4 هزار تن، تهرانپارس و هشتم شهریور هر کدام 3500 تن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید