Iranian Agriculture News Agency

عبدالحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه سازمان شیلات ایران با دانشگاه اصفهان برای تولید تخم چشم‌زده ماهی

ورود مولد میگوی تایلندی به ایران

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: این تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان امضا شده که در مفاد آن، 10 مرکز مجهز برای تولید تخم چشم‌زده با هماهنگی سازمان دامپزشکی انتخاب شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه سازمان شیلات ایران با دانشگاه اصفهان برای تولید تخم چشم‌زده ماهی

حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان برای تولید تخم چشم زده ماهی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که وزیر جهاد کشاورزی در زمان دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، آن را مطرح کرد، تولید تخم چشم‌زده ماهی در داخل کشور بود که ما در این راستا برنامه ریزی کردیم که در سال 99 حدود 140 میلیون قطعه و در سال 1400 حدود 250 میلیون قطعه تخم چشم‌زده تمام ماده تولید شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان امضا شده که در مفاد آن، 10 مرکز مجهز برای تولید تخم چشم‌زده با هماهنگی سازمان دامپزشکی انتخاب شده است و عمده کار ما در سال 1400 معطوف به تولید تخم چشم‌زده ماهی خواهد بود.

عبدالحی در رابطه با حذف ارز 4200 تومانی برای واردات تخم چشم زده ماهی تصریح کرد: به منظور حمایت از تولید داخلی تخم چشم زده ماهی، ارز دولتی برای واردات آن قطع شده است.

وی افزود: میزان واردات تخم چشم زده ماهی به دلیل افزایش قیمت این مواد اولیه و شرایط کرونا کاهش داشت و تخم چشم زده تولید داخل بخش عمده‌ای از نیاز کشور را در سال 99 تامین کرد.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با واردات مولد میگو گفت: در سال‌های گذشته مولد میگو از هاوایی در امریکا وارد می‌شد اما امسال به دلیل تحریم‌ اجازه واردات نداشتیم و با پیگیری‌های بسیار زیاد، توانستیم مولد میگو را از دو شرکت در کشور تایلند وارد کنیم که حدود 6 هزار و 300 جفت مولد است.

وی افزود: تست‌های قرنطینه‌ای و دامپزشکی بر روی این مولد‌ها انجام شده و در مزارع پرورش خوزستان در حال پرورش هستند.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: ما از تولیدکنندگان بخش خصوصی که بتوانند مولد میگو را در کشور تولید کنند حمایت خواهیم کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید